Ervaringen op Springest

Cursisten kunnen een ervaring op Springest achterlaten. Dat kan ook als cursisten zich niet via Springest hebben ingeschreven. De ervaring is zichtbaar bij de desbetreffende opleiding, bij de desbetreffende opleider en indien van toepassing ook bij de trainer. Geïnteresseerden kunnen deze ervaringen bekijken om een keuze te maken voor een opleiding. 

Bekijk direct de video:

   

In dit artikel:

Waarom zijn ervaringen belangrijk?

Wat is een goede ervaring?

Wat is niet toegestaan?

Reageren op een ervaring

Ervaring niet online

Ervaring niet zichtbaar bij het juiste product/trainer

Waarom zijn ervaringen belangrijk?

  • Met ervaringen wordt u beter gevonden. U komt namelijk hoger in de rangschikking op Springest
  • Opleidingen met ervaringen ontvangen significant meer inschrijvingen
  • De feedback uit de ervaringen kunt u gebruiken om steeds te verbeteren
  • De ervaringen kunnen met sterren getoond worden in Google zoekresultaten

Tip: Wilt u meer ervaringen op Springest krijgen? Lees dan dit artikel met tips en ideeën.

Wat is een goede ervaring?

Springest heeft richtlijnen voor wat een goede ervaring is. Een goede ervaring heeft de volgende elementen.

  • Waarom: een goede ervaring beschrijft niet alleen of een opleiding goed was of niet, maar ook waarom 
  • Concreet: er wordt concreet beschreven, uit de praktijk, wat er precies goed was en wat niet 
  • Oprecht: de ervaring is eerlijk en oprecht. Er wordt geen ander belang gediend en er wordt waarde gehecht aan eerlijkheid 
  • Lengte: de ervaring moet minimaal 30 woorden bevatten. De kwaliteit van kortere ervaringen is laag door een langere ervaring, denkt de gebruiker na over de ervaring. De feedback is waardevoller voor de opleider en voor andere gebruikers. Daarnaast, zijn cursisten vaak euforisch na het afronden van een cursus. De score van de ervaring ligt hierdoor gemiddeld hoog. Om deze reden kennen wij meer waarde toe aan de lengte van de omschrijving.

Wat is niet toegestaan?

Het is voor Springest heel belangrijk dat ervaringen betrouwbaar zijn. Daarom zijn een aantal dingen niet toegestaan. 

  • Ervaringen die door hetzelfde IP-adres worden ingediend 
  • Ervaringen van gebruikers die door de aanbieder of haar software geheel of gedeeltelijk zelf worden ingevuld 
  • Ervaringen van een fictief e-mailadres en ervaringen die niet bevestigd worden
  • Ervaringen van mensen met wie u niet in contact bent geweest
  • Grove, obscene of smakeloze inhoud of opmerkingen 
  • Opmerkingen die strafrechtelijke beschuldigingen herhalen 
  • Advertenties, reclamemateriaal of herhaalde posts die te vaak hetzelfde beweren 
  • Telefoonnummers, mailadressen en URL's 
  • Opmerkingen die gericht zijn op andere beoordelaars

Alleen als een ervaring een van bovenstaande punten bevat kunnen wij de ervaring verwijderen. Mocht u om een andere reden de ervaring willen laten verwijderen of aanpassen, zult u daarvoor contact op moeten nemen met de cursist. 

Reageren op een ervaring

U kunt als opleider reageren op ervaringen die cursisten over u achterlaten. Zo kunt u cursisten persoonlijk bedanken, of reageren op hun feedback. Om een reactie te schrijven: 

  1. Logt u in als opleider of als trainer in de Admin-omgeving van Springest
  2. Gaat u naar 'Overzicht' onder het kopje 'Ervaringen'
  3. Klikt u op 'Reageer op ervaring' onder de ervaring waar u op wilt reageren
  4. Schrijft u een reactie in het daarvoor bestemde veld
  5. Klikt u op 'Plaats reactie
  6. De reactie is direct zichtbaar voor gebruikers op de trainingspagina en de deelnemer ontvangt een bericht met uw reactie

Ervaring niet online op Springest

Als een ervaring nog niet zichtbaar is, is de kans groot dat de cursist de ervaring nog niet bevestigd heeft. Er zijn 3 manieren om de ervaring te bevestigen. 

  • Via LinkedIn. Als de cursist hiervoor kiest, logt hij direct na het achterlaten van de ervaring in op LinkedIn en bevestigd zo de ervaring.
  • Via 'Mijn Springest' account. Als de cursist hiervoor kiest, logt hij direct in op Springest en bevestigd zo direct zijn ervaring.
  • Via Email. Als de cursist hiervoor kiest ontvangt hij een email, deze kan ook in de spam belanden. In die email zit een knop om de ervaring te bevestigen

Het kan ook zijn dat er iets mis is gegaan met het invoeren van de ervaring. De simpelste check is om te vragen of ze een pagina met "Bedankt voor het delen van uw ervaring" hebben gezien. Als dat niet zo is, heeft Springest de ervaring niet en is er helaas niets anders te doen dan de deelnemer te vragen de ervaring opnieuw in te voeren. Tip: laat de deelnemer altijd zelf direct contact met ons opnemen als zij problemen hebben met invoeren. Dat scheelt u tijd, en het is voor ons makkelijker om bijvoorbeeld technische informatie van de gebruiker te vragen.

Ervaring niet zichtbaar bij het juiste product / trainer

Soms staat er bij een ervaring "[prodcut naam] is niet meer beschikbaar". Dat komt dan omdat een ervaring niet op de juiste manier aan het product is gekoppeld. Om dezelfde reden kan een ervaring niet zichtbaar zijn bij de juiste trainer. Wat er mis is gegaan is dat de cursist bij het invoeren van de ervaring niet heeft gekozen uit de lijst met producten of trainers, maar de naam los heeft ingevoerd. Dan gaat de koppeling niet goed. De ervaring telt dan wel mee in de gemiddelde score voor de opleider, maar niet voor het specifieke product. 

Wij kunnen dit voor u aanpassen. Stuur een mail naar support@springest.nl met daarin een link naar de ervaring, en het product of de trainer waar de ervaring aan gelinkt moet worden. 

Heeft dit uw vraag beantwoord? Bedankt voor uw feedback. Als u nog vragen heeft: stel ze gerust hieronder. Sorry, uw feedback kon niet worden verstuurd. Probeer het later nog eens.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op