Geannuleerde inschrijvingen

Het komt wel eens voor dat een cursist zijn inschrijving wil annuleren of dat uw training niet doorgaat. Springest werkt volgens een 'no cure no pay' principe. Op het moment dat de inschrijving via Springest geannuleerd wordt, zullen de kosten aan u gecrediteerd worden. In dit artikel leest u meer over hoe dit in zijn werk gaat, en welke voorwaarden hierop van toepassing zijn. 

1. Wanneer een cursist zijn inschrijving wil annuleren

De cursist moet zelf de inschrijving annuleren via zijn 'Mijn Springest' account. Het is belangrijk dat dit gebeurt, zodat de kosten aan jullie gecrediteerd worden. Wanneer dit voor de 1e van de volgende maand gebeurt (de dag dat wij factureren), wordt de inschrijving in zijn geheel niet gefactureerd en in de Admin op €0 gezet. Vindt de annulering plaats na het uitsturen van de factuur? Dan worden de kosten voor deze boeking in mindering gebracht op de volgende factuur. Dit gaat automatisch, indien de cursist zijn/haar boeking via het Mijn Springest account annuleert.

NB. Bij een inschrijving via Springest is de cursist akkoord gegaan met uw inschrijfvoorwaarden. Die heeft u ingevoerd in de admin.springest.nl onder 'diensten'. Daar kunt u de cursist dus aan houden. 

NB. Mocht de gebruiker moeite hebben met het annuleren van zijn inschrijving via Springest, dan kan hij altijd zelf contact opnemen met Springest (info@springest.com of 085 77 40 830).  Lees hier meer over hoe een gebruiker een inschrijving kan annuleren.

2. Wanneer uw training niet doorgaat

Het kan natuurlijk voorkomen dat een training moet worden geannuleerd. Ook dan moet de cursist zelf zijn inschrijving annuleren. Springest kan helaas niet in de plaats van de cursist de annulering doorvoeren, in verband met de rechten van de cursist. U kunt dit ook terugvinden in de  algemene voorwaarden

3. Wanneer de cursist niet komt opdagen

Mocht de cursist niet komen opdagen op de dag van training, ook dan moet hij/zij zelf de inschrijving annuleren. Op die manier worden er kosten in rekening gebracht voor de inschrijving. 

NB. Bij een inschrijving via Springest is de cursist akkoord gegaan met uw inschrijfvoorwaarden. Die heeft u ingevoerd in de admin.springest.nl onder 'diensten'. Daar kunt u de cursist dus aan houden. 

NB. Mocht de gebruiker moeite hebben met het annuleren van zijn inschrijving via Springest, dan kan hij altijd zelf contact opnemen met Springest (info@springest.com of 085 77 40 830).  Lees hier meer over hoe een gebruiker een inschrijving kan annuleren.

>> Wanneer u geen contact kunt krijgen, of wanneer de cursist niet zelf annuleert

Lukt het niet om in contact te komen met de gebruiker? Neem dan contact op met support@springest.nl, en geef daarbij aan op welke manieren u al contact heeft geprobeerd te zoeken. Het is belangrijk dat u kunt aantonen dat u in ieder geval tweemaal per mail, en telefonisch heeft geprobeerd contact te zoeken. 

Wij zullen nu contact proberen op te nemen met de cursist. Indien ook Springest geen contact kan krijgen met de gebruiker, zullen wij de inschrijving annuleren. 

Tot 30 dagen na aanvang van de training kunnen wij uw verzoek in behandeling nemen en de inschrijving crediteren. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op wanneer u niet in contact kunt komen met de gebruiker.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op