Training vindbaar maken in zoekresultaten, categorieën en onderwerpen
De producten van aanbieders zijn op twee plekken te vinden:
- Zoekresultaten
- Onderwerppagina's (die onder een categorie valt)
Beide resultaten baseren zich op onze algoritmes.
Hoe de rangschikking op deze pagina's tot stand komt lees je hier: Rangschikking; hoe kom ik hoger in alle resultaten naar voren?
1. Zoekresultaten
- Elastic Search en open source.
- We gebruiken onze eigen algoritmes om te bepalen of iets relevant is, omdat trainingen een specifieke benadering vereisen.
- We gebruiken de woorden in de titel en beschrijving voor de relevantie.
Wanneer een bezoeker een zoekopdracht geeft, zoekt de zoekmachine op die precieze termen, en hun synoniemen en stammen (bijvoorbeeld marketing = marketer, marketeer, etc.). Daarbij worden zowel de titel, beschrijving als de bedrijfsnaam van een aanbieder gebruikt. Deze factoren tellen niet allemaal even sterk mee, en ook de beschrijving wordt gewogen al naar gelang de lengte en het woordgebruik.
Deze pagina's worden niet vaak bezocht. De pagina's die wel vaak bezocht worden zijn onderwerp pagina's:
2. Onderwerpen
- Springest is verdeeld in 21 categorieën en ruim 1.000 verschillende onderwerpen, zoals bijvoorbeeld timemanagement of Six Sigma.
- De verdeling in de onderwerpen wordt automatisch gedaan op basis van de woorden in de titel van het onderwerp.
- Zo'n onderwerp is in feite een "opgeslagen zoekopdracht", die zoekt op trefwoorden die gerelateerd zijn aan dat onderwerp.
- Zoeken op 1 woord in de zoekmachine levert dus vaak andere resultaten op dan het bijbehorende onderwerp.
- Wanneer een bezoeker toch op een zoekresultaat belandt, tonen we als suggestie bij zoekresultaten ook vaak onderwerpen, zie het plaatje rechts.
- Google stuurt zoekers vaker naar deze pagina's dan naar de zoekresultaten
- Bekijk de gewenste onderwerppagina's op Springest en laat je inspireren voor de titel van jouw product door te kijken welke woorden deze titelsproducten bevatten.