Stap 3: Cursussen toevoegen​ in Suite

In dit artikel lopen we je door de stappen heen om cursussen toe te voegen. 

Verder in dit artikel:

Catalogus aanvullen met categorieën en cursus templates

Cursus toevoegen

Bijeenkomsten

Cursus details toevoegen

Catalogus aanvullen met categorieën en cursus templates

Een van de eerste stappen in Suite is om naar het tabje "Cursus templates" te gaan in Cursussen om daar vervolgens je eerste categorieën en templates toe te voegen. 

Creëer je eerste categorie door te klikken op "Categorie toevoegen". Geef je categorie een naam en sla het op.

Cursus template toevoegen

Zodra je de categorie hebt opgeslagen kan je vervolgens een cursus template creëren door te klikken op ‘Cursus template toevoegen’. Een cursus template is de basis voor de cursussen waar deelnemers zich op kunnen inschrijven. Geef de cursus template een naam en selecteer de categorie waar deze onder hoort te vallen.

Dan kies je een prijs of selecteer je ‘Nader te bepalen’ of ‘Gratis’. Deze prijs is enkel zichtbaar op de website. De kleur van deze template wordt gebruikt in de kalender op de home pagina voor alle cursussen dat gemaakt wordt met deze template. De rest van de invul velden kunnen voor nu worden genegeerd. Sla de template op.

Cursus toevoegen

Na het volgen van bovenstaande stappen heb je zojuist een template gecreëerd, maar deelnemers kunnen zich niet inschrijven op slechts een cursus template. Daarvoor moet je daadwerkelijk een cursus plannen met bijeenkomsten waar deelnemers zich voor kunnen inschrijven

Om hiermee te beginnen ga je naar het tabje "Cursussen" in het submenu. Klik op "Cursus toevoegen".

Hierin kan je een aantal dingen doen:

  • Allereerst kan je de bijbehorende cursus template kiezen.
  • Vervolgens kies je bij startdatum voor ‘Vast’ of ‘Flexibel’. Vaste datum heeft een start- en einddatum. Flexibele datum heeft geen start- en einddatum. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een e-learning of een Incompany training.
  • Als er gekozen is voor ‘Vast’ kan je de startdatum en einddatum kiezen. Deze data geeft een indicatie van wanneer een cursus is gepland, actief is en afgerond. 
  • Vul in Varianten en Locatie. Docenten kunnen worden toegevoegd als deze onder "Relaties" zijn toegevoegd
  • Kies de prijs voor de cursus. Dit is de daadwerkelijke prijs dat deelnemers gaan betalen, zodra ze zich inschrijven voor deze cursus door middel van een order.
  • Onderaan kan je alle vinkjes selecteren om de cursus te publiceren. 

Bijeenkomsten

In de cursus die je zojuist hebt aangemaakt kan je naar het ‘Bijeenkomsten’ tabje gaan. Een bijeenkomst is het kleinste event wat je kan plannen.

Goed om te weten is dat studenten zich niet kunnen inschrijven voor een bijeenkomst. Een bijeenkomst bestaat uit een naam, datum en tijd. Hier kunnen "Locatie" en "Docenten" worden ingevuld of later worden toegevoegd. Sla de bijeenkomst op. Bij het overzicht in de kalender kan je nu jouw bijeenkomst terug zien.

Locaties

Nadat je een variant hebt aangemaakt kan je weer terug gaan naar je "Instellingen". Vervolgens kies je hier voor "Locaties".

In het menu zijn er twee opties:

  • Cursuslocatie toevoegen: Een cursuslocatie is de locatie die zichtbaar wordt in de naam van de cursus. Deze naam is daarom ook zichtbaar op de website of op het inschrijfformulier.

  • Locatie toevoegen: Een locatie wordt gebruikt in bijeenkomsten. De locatie kan worden gebruikt om de deelnemers op de hoogte te brengen waar ze verwacht worden tijdens de bijeenkomst. Het kan ook gebruikt worden voor interne planningen om een bepaalde locatie te boeken in een bepaalde ruimte. In een locatie is er een optie om een maximum te geven aan de capaciteit. Zodra je dan zoekt voor beschikbare locaties voor een bijeenkomst is het mogelijk om te filteren op een minimum capaciteit waar de locatie aan hoort te voldoen.


Bij "Locaties" kan je een locatie toevoegen door te klikken op "Cursuslocatie toevoegen". Deze kan gekoppeld worden aan de cursus en wordt zichtbaar op het inschrijfformulier. De optie "Locatie toevoegen" is bedoeld voor het creëren van bijeenkomsten en is zichtbaar in jouw Suite account. Voor beide opties kan je hetzelfde adres gebruiken.

Keer daarna terug naar de cursus die je zojuist hebt aangemaakt door te klikken op "Cursussen". Selecteer hier vervolgens de cursus.

Onder het kopje "Algemeen" kan je de variant toevoegen die je zojuist hebt aangemaakt, samen met de cursuslocatie. Daarnaast kan je hier ook een docent toevoegen aan de cursus.

Sla de cursus vervolgens op. Na het opslaan zie je dat de cursus naam is aangepast. Achter de datum staan nu ook de varianten en locatie.

Ga vervolgens naar het kopje "Bijeenkomsten". Klik op de bijeenkomst en selecteer de locatie en docent. Sla deze op. Nu kan je de bijeenkomst terug zien in je kalender.

Vragen of feedback?
Neem dan contact met ons op door te mailen naar suite@springest.nl. Wij staan je graag te woord!