Springest facturatie proces (wanneer ontvangt u een factuur van Springest?)

Wanneer ontvang ik een factuur van Springest?

U ontvangt van Springest rond de eerste van de maand een factuur als de u in de afgelopen maand kosten heeft gemaakt. Om te zien op welke manieren u kosten maakt bekijkt u de verschillende prijsmodellen van Springest. De factuur wordt per mail verstuurd naar het door u opgegeven e-mailadres bij facturatiegegevens

Bij het accepteren van de overeenkomst geeft u deze gegevens op. Het accepteren van de overeenkomst wil niet zeggen dat er meteen kosten op u af komen. Daarvoor moet u eerst een of meer diensten activeren op Springest. Er wordt dus niets afgeschreven wanneer u geen kosten heeft gemaakt. Wij werken met een performance based model en brengen dan ook geen abonnementskosten in rekening. Bij Springest ontvangt u alleen een factuur indien er een conversie heeft plaatsgevonden of als u via ons platform een lead of banner hebt ingekocht.

Op de factuur vindt u uw conversies terug. Dit kunnen de volgende onderdelen zijn:

Betaaltermijn en automatisch incasso

Springest werkt met automatische incasso voor opleiders. Zodra u akkoord gaat met de Self Service Overeenkomst, gaat u ook akkoord met automatische incasso. 

  • Rond de eerste van de maand ontvangt u de factuur;  u ziet zo precies wat er van uw rekening zal worden afgeschreven.
  • Rond de 15de van de maand wordt het bedrag van uw rekening afgeschreven;  dat is gemakkelijk voor u en gemakkelijk voor ons. Mocht er iets niet kloppen met de factuur, kunt u altijd contact met ons opnemen om dit te wijzigen.
  • Tot drie maanden na de betaling, heeft u de mogelijkheid om te storneren;  dit is een uiterste middel dat u extra zekerheid geeft.

Crediteringen verwerken

Debit en credit in dezelfde maand
Als een bedrag door Springest gecrediteerd wordt in dezelfde maand als ook de debit heeft plaatsgevonden, zult u deze niet terugzien op de factuur.

Voorbeeld: Een cursist schrijft zich in op 1 januari. Op 31 januari annuleert hij de training. De kosten worden automatisch gecrediteerd. Deze inschrijving staat niet op de factuur.

Voorbeeld: Er is een lead aangevraagd vanaf een onbruikbaar e-mailadres op 1 juli. U neemt direct contact op met Springest, en Springest crediteert de lead handmatig op 2 juli. Deze lead staat niet op de factuur.

Debit en credit in verschillende maand
Als een credit plaatsvindt in een latere maand, als waarin de debit heeft plaatsgevonden, staan deze op verschillende facturen. In dat geval betaalt u eerst de debit, en zult u een maand later de credit ontvangen.

Voorbeeld: Een cursist schrijft zich in op 1 januari. Op 1 februari annuleert hij de training. De kosten van de inschrijving staan op de factuur van januari. Het creditbedrag staat op de factuur van februari.

Voorbeeld: Er is een lead aangevraagd op 1 juli. Op 1 augustus schrijft de cursist zich in voor dezelfde training. De kosten van de lead staan op de factuur van juli. De kosten van de lead worden vervolgens automatisch gecrediteerd op de factuur van augustus. De kosten van de inschrijving staan op de factuur van augustus.

FAQ: Wat als een factuur dubbel betaald is?

De Springest facturen worden automatisch geïncasseerd rond de 15e van elke maand. Dat staat ook op de factuur vermeld. Als u de factuur per ongeluk ook handmatig heeft overgemaakt kunt u ons een bericht sturen en wordt u verder geholpen.

FAQ: Wat moet ik doen als er iets op de factuur niet klopt?

Wat vervelend! Neem contact op met onze support afdeling om dit uit te zoeken.

Vragen of feedback? Neem dan contact met ons op! 
Telefonisch 020 7708221
Mail support@springest.nl