Springest Suite: Account instellen

Het instellen van je account is heel belangrijk voordat je de rest van Springest Suite gaat gebruiken. In dit artikel lopen we je door alle stappen heen. 

In dit artikel:

Account Instellingen

In je Account Instellingen regel je de volgende zaken:

  • Het land waar je actief bent (staat standaard op Nederland) 
  • Een link naar je eigen website (belangrijk voor het inschrijfformulier) 
  • Een link naar je algemene voorwaarden (belangrijk voor het inschrijfformulier) 
  • Hoofd- en secundaire kleur (belangrijk voor het inschrijfformulier) 
  • Google Analytics Tag (als je het verkeer op je inschrijfformulier wil monitoren) 

Alle drie de checkboxes kun je negeren, aangezien die verwijzen naar features die niet bij Springest Suite horen. 

Collega's toevoegen (Beheerders)

Bij "Beheerders" voeg je collega's toe die ook in Springest Suite kunnen werken (Let op: dit is niet waar je docenten toevoegt). Het is ook de plek waar je permissies kunt bepalen en "rollen" kunt toevoegen. Heb je bijvoorbeeld collega's die wel alle facturen moeten kunnen inzien en versturen, maar niet de omschrijving van het cursusaanbod mogen aanpassen? Dan kun je dat hier instellen. 

Je voegt eerst een rol toe door een naam voor de rol aan te maken. Wij kiezen in dit geval voor "Test". De rol is nu aangemaakt, maar zonder een enkele permissie. Die kun je vervolgens aanpassen door op de rode kruisjes te klikken achter de permissie die je wil toekennen. 

Vervolgens kun je collega's toevoegen aan Springest Suite. Dat doe je bij "Beheerders" door op "Beheerder Toevoegen" te klikken.

Hier vul je vervolgens de gegevens van je collega in en kies je welke rol (zoals hierboven beschreven) deze collega krijgt. Zodra je op opslaan klikt krijgt je collega een email om het account te activeren. Je hebt nu succesvol een collega toegevoegd aan Springest Suite. 

Punten toekennen (Punten)

Geeft jouw instituut PE punten uit of ander een ander type studiepunten? Dan kun je dat instellen bij "Punten" (Let op: het toewijzen van het exact aantal punten aan cursussen doe je bij het aanmaken van je cursussen). 

Je maakt punten aan door eerst een categorie toe te voegen (bijvoorbeeld: PE punten voor advocatuur) en vervolgens onder de categorie de officiële naam (bijvoorbeeld: PE punten vakbekwaamheid). 

Brochure- & Inschrijfformulier aanpassen (Formulieren)

Brochures

Je kunt onder "Brochures" één of meerdere brochures toevoegen aan je brochure formulier. LET OP: het is niet mogelijk om per product een brochure toe te voegen. Alle aanvragers krijgen dus dezelfde brochure. Lees hier hoe je het Brochure Formulier kunt genereren

Brochure aanvraag formulier

Onder "Brochure aanvraag formulier" kun je je brochure formulier extra tekst meegeven. 

Inschrijfformulier

Onder "Inschrijfformulier" kun je het volgende instellen:

  • Voorgeselecteerd account type (verplicht) 
    • Hier selecteer je wat standaardwaarde van je inschrijfformulier is: "individuele- of groepsinschrijvingen"
  • Contactgegevens op het inschrijfformulier (optioneel)
  • Info over de betalingswijze(n) (optioneel)
  • Een redirect URL waar deelnemers naar worden geleidt na inschrijving (optioneel) 
  • Keuzemogelijkheid: toon prijzen met of zonder BTW
  • Keuzemogelijkheid: vraag alle deelnemers of ze willen worden opgenomen in je nieuwsbrief 
  • Doorverwijzingen
    • Hier kun je uitvragen hoe jouw deelnemers je hebben gevonden. Bijvoorbeeld:
      • Springest
      • Google
      • Buurman
      • Anders

Lees hier hoe je het Inschrijfformulier kunt genereren.

Bedrijfsgegevens en logo invoeren

Onder "Bedrijfsgegevens" vul je alle info in die te maken hebben met:

  • Facturatie
  • Contactgegevens
  • Bankinformatie 

Deze gegevens komen automatisch op al je uitgaande facturen te staan. Ook upload je hier je bedrijfslogo. 

Factuurinstellingen

Bij factuurinstellingen geef je alle standaardwaarden voor je facturen aan. Zo kun je de datum- en factuurnummer formats aanpassen, je betaaltermijn invoeren, een voetschrift toepassen en alle belastingtarieven invoeren die je gebruikt. 

Cursusinstellingen

Hier voer je een aantal standaardwaarden voor jouw leerproducten in. Bijvoorbeeld welke varianten je leerproducten kunnen hebben en wat je standaard cursusvoorwaarden zijn. De "Cursus tabs" mag je negeren, dat is een feature die niet gebruikt wordt in Springest Suite.