Een groep BAM medewerkers trainen

Welkom in de Aanbieders-helpdesk van Springest. Je bent op dit helpdesk artikel beland omdat jij een groep BAM-medewerkers gaat trainen. BAM is overgestapt naar Springest om leerproducten in te kopen. Dit heeft ook impact op jou als leverancier. Dit artikel legt uit hoe jij de training voor de groep aan moet leveren, zodat BAM er gebruik van kan maken. 

Wil je meer weten over Springest en waarom de BAM met ons samenwerkt? Lees dan dit artikel:

Artikel: Mijn klant koopt leerproducten in via Springest, wat nu?

In dit artikel:

Goed om te weten

Wat moet ik doen?

Facturatie

Certificaten

Veelgestelde vragen

Goed om te weten

  • De officiële inschrijvingen worden in Springest gedaan door de HR-medewerkers van BAM. Zij doen dit direct voor de gehele groep. 
  • De facturatie verloopt via Springest. Dat betekent dat je de factuur bij ons zal verwerken. Je hoeft de factuur dus niet meer naar de BAM te sturen, maar dit kan gemakkelijk in Springest. Later hierover meer. 
  • Je moet een kenmerk van Springest op de factuur zetten. Deze wordt duidelijk zodra de inschrijving is gedaan.
  • Er wordt een korting berekend verdeeld over de BAM en Springest. Deze korting is standaard 15% van de productprijs (exclusief BTW). Deze korting is 50/50 verdeeld tussen BAM en Springest: je geeft 7,5% korting aan de medewerker en je ontvangt een factuur van Springest voor de andere 7,5%. 

De verschillende situaties

  1. Maatwerk training. Vraag BAM om dit formulier (https://form.jotform.com/202681356858061) in te vullen en wij zullen contact opnemen met jou voor de verdere afronding hiervan.
  2. Bestaande klassikale training, alleen BAM medewerkers. Lees dit artikel verder.

Het process hieronder geldt alleen voor situatie 2

Wat moet ik doen?

Het is belangrijk dat jouw aanbod zichtbaar en boekbaar wordt in Springest. Hieronder staan de 5 stappen weergegeven hoe je daar komt. Je kunt dit dus eenvoudig zelf regelen. Als jij al een Aanbieder-account in Springest hebt, kun je direct door naar stap 5! Mocht je ergens niet uitkomen, dan kun je uiteraard contact opnemen met onze support-afdeling. Onderaan deze pagina vind je onze contactgegevens.

In 5 stappen ben je zichtbaar en boekbaar voor de BAM:

1️⃣  Maak uw Springest Aanbieder-account aan
Via deze link kun je dit eenvoudig aanmaken.

2️⃣  Neem contact op met onze support-afdeling om het account op het juiste domein in te schakelen
Jouw nieuwe account wordt standaard gepubliceerd op onze publieke website: www.springest.nl. Je hebt de hulp van een Springest-medewerker nodig om de instellingen aan te passen en het account zichtbaar te maken op het portaal BAM.

3️⃣  Accepteer de Self-Service-Overeenkomst.
Deze overeenkomst bevat onze algemene voorwaarden.

  • Ga naar het kopje Diensten > Diensten
  • Daar zie je vervolgens de rode melding (zie hier rechts)
  • Klik op “Accepteer nu de Self Service Overeenkomst” en doorloop de stappen.

Voor een uitgebreidere uitleg over de overeenkomst verwijs ik je graag naar dit artikel: Overeenkomst accepteren & Inschrijvingen ontvangen

Artikel: Overeenkomst accepteren & Inschrijvingen ontvangen

4️⃣  Stel jouw Diensten goed in
Om ervoor te zorgen de HR-medewerker ook daadwerkelijk inschrijvingen kan doen, dien je de Inschrijvingen-dienst te activeren.

  • Ga naar het kopje Diensten > Diensten
  • Zorg dat je in de instellingen van de BAM zit. Dat zie je in het blokje onder Self Service Overeenkomst staan. 
  • Selecteer onder het kopje Inschrijvingen > Ingeschakeld: ‘ja’
  • Vink de voorwaarden aan
  • Klik op “Opslaan”

Voor een uitgebreidere uitleg over onze Diensten verwijs ik je graag naar dit artikel: Overeenkomst accepteren & Inschrijvingen ontvangen

Artikel: Overeenkomst accepteren & Inschrijvingen ontvangen

5️⃣  Voeg het product toe hoe het is afgesproken met de BAM 
Dit doe je in het productenoverzicht. Ga hiervoor naar de Admin. 

  • Ga naar het kopje Producten > Overzicht
  • Ga met de muis over "Nieuw product"
  • Klik op Klassikaal

Nu opent zich de bewerk pagina. Voer in ieder geval op:

  • Titel van de training, handig om hier BAM in terug te laten komen
  • Basisinformatie
  • Kosten (prijs per deelnemer)
  • Beschrijving
  • Deelnemers
  • Startdatum
  • Wanneer van toepassing: certificering
  • Als je klaar bent, vergeet dan niet om op "Opslaan" te klikken.

Zodra het product is toegevoegd kunnen de medewerkers worden ingeschreven.

🎉 Je bent nu zichtbaar en boekbaar voor de BAM

Zodra je een inschrijving ontvangt, krijg je ook een instructie over de facturatie. 

6️⃣ Laat Springest weten dat het product online staat
Dan kunnen wij BAM inlichten en kunnen zij de inschrijvingen doen.

  • Mail naar support@springest.nl
  • Geeft de titel van de training door.

Facturatie

De facturatie verloopt via Springest. Je hoeft de factuur dus niet meer naar de BAM te sturen, maar dit kan gemakkelijk in Springest verwerkt worden.

Er hoeft geen factuur per deelnemer te komen, maar er kan een groepsfactuur geüpload worden, zie stappe hieronder. 

Factuureisen:

  • Factuuradres: gebruik het factuuradres die in de inschrijving vermeld is.
  • Inschrijvingsnummer: elke inschrijving in Springest heeft een uniek inschrijvingsnummer. Je moet één inschrijvingsnummer van de groep op de factuur zetten.
  • Kosten: de factuur en de inschrijvingspagina moeten overeenkomen.

De groepsfactuur dien je in op de inschrijvingen pagina van een van de medewerkers. Volg deze stappen:

Let op: er kan ook een factuur per deelnemer worden geüpload, dan vink je niet de deelnemers aan bij het uploaden.

1️⃣ Zoek de inschrijvingspagina van een deelnemer op in het Leads en Inschrijvingen overzicht.

2️⃣ Klik op het oogje rechts. Je bent nu op de inschrijvingspagina

3️⃣  Scroll naar beneden en klik op 'Klik hier om te uploaden'. Er verschijnt nu een formulier om de factuur in te dienen.

4️⃣  Doorloop onderstaande stappen:

  1. Vink alle deelnemers aan
  2. Kies de factuur (PDF bestand)
  3. Check en vink de voorwaarden aan
  4. Vul het factuurnummer en eventueel een betalingskenmerk in
  5. De grijze knop wordt nu groen: klik op uploaden.

De factuur wordt nu gecontroleerd door Springest. Je ontvangt een bevestiging als de factuur goedgekeurd is. Mocht er toch iets niet kloppen aan de factuur, dan ontvang je daar ook bericht van. 

Certificaten

Als de deelnemers na afronding van de training een certificaat behalen, kun je deze eenvoudig uploaden in de inschrijvingen. Stuur de certificaten niet meer direct naar de deelnemer, maar upload deze in Springest!

Voor een uitgebreidere uitleg over de overeenkomst verwijs ik je graag naar dit artikel: Deelname status aangeven en Certificaten uploaden in een inschrijving

Artikel: Deelname status aangeven en Certificaten uploaden in een inschrijving (onder het kopje Certificaat uploaden)

Veelgestelde vragen

Zijn er abonnementskosten verbonden aan het hebben van een account?

Nee. Er zijn geen abonnementskosten verbonden aan Springest. Je kunt pas een factuur van Springest verwachten als er daadwerkelijk een inschrijving binnenkomt.

Wat is de betaaltermijn voor mijn facturen?

Deze is standaard 60 dagen. In de praktijk worden de facturen meestal eerder betaald. 

Blijf ik aan mijn klant factureren, of aan Springest?

In het geval van BAM factureert je aan Springest. De details hiervoor vind je in de inschrijvingen pagina. 

Vragen of feedback? Neem dan contact met ons op! 
Telefonisch: sales 020 2615618 / support 020 7708221
Mail: diensten@springest.nl / support@springest.nl