%3C%21-- custom style from helpscout --%3E %3C%21-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics --%3E

Google en Springest

Het toevoegen van cursussen op Springest heeft een positieve invloed op jouw Google ranking. Zoekenden komen door het toevoegen van jouw cursussen op Springest makkelijker bij jouw website terecht, Google herkent dit. Google ziet jouw vermelding op Springest als zinvolle toevoeging en waardevolle link, en bovendien als signaal dat jouw merk sterk is. In elke sector zijn er vergelijkingssites, Google kan hier prima mee omgaan en weet wat de bron is en wat 'de vergelijker' is. 

Over de SEO en Springest werd door Roy Ishaak in 2017 een artikel over geschreven: Springest: schadelijk of schitterend voor jouw eigen SEO?

Duplicate content
Ongeveer 25% tot 30% van de content op het internet bestaat uit wat heet ‘duplicate content’. Dat betekent dat dezelfde inhoud meerdere keren op verschillende websites terugkomt. Een deel van deze ‘duplicate content’ is spam, maar een groot gedeelte ook niet. Vaak wordt er bijvoorbeeld na een quote gelinkt naar de oorspronkelijke website. Of wordt de content opgenomen op een vergelijkingssitte. Niet alle ‘duplicate content’ is dus spam. 
SEO tips om nog beter te scoren
  • Gebruik een iets afwijkende, liefst specifiekere trainingstitel op Springest. Hiermee onderscheidt u zich van uw concurrenten en scoort u in Google op meerdere manieren.
  •  Pas de content op Springest iets aan als u hier de middelen voor heeft, denk hierbij weer vooral aan het onderscheidend vermogen. Waarom is uw training de beste uit een lijstje dat door de potentiële deelnemer vergeleken wordt?
  • Plaats uw trainingen altijd eerst op uw eigen site, en daarna op Springest. Dan zal Google in geval van twijfel uw site als bron zien: de content is immers al bekend.
Ik zie iets op Google dat verwijderd had moeten worden. Waarom is het nog niet weg? 

Op het updaten van Google hebben wij helaas geen enkele invloed. Als iets eenmaal op Google is verschenen ligt het aan de updatesnelheid van Google of wijzigingen of verwijdering van tekst zichtbaar zijn.

Je kunt bij Google een verwijdering van de zoekresultaten aanvragen. Dat kan via deze pagina. Je voert de URL van de betreffende pagina in en drukt op 'request removal'. Dit is alleen mogelijk als de pagina verwijderd of gewijzigd is. Via deze pagina kunt u ook de status van jouw aanvraag volgen.