Wat is een lead?

    Een lead is een informatieaanvraag van een bezoeker naar aanleiding van uw opleiding op Springest. De bezoeker bekijkt uw productpagina en wil naar aanleiding daarvan meer informatie ontvangen. Hij/zij klikt dan op 'brochure aanvragen'. Dan wordt gevraagd om een e-mail adres achter te laten. Er zijn verschillende opties:

    In dit artikel:

    Wat is een lead?

    Leads activeren

    Tips voor betere lead opvolging

    Feedback op leads ontvangen

    Wanneer worden leads gecrediteerd?

    Kwaliteit van leads verhogen

    Incompany leads

    FAQ: De gegevens van de lead zijn onzichtbaar, hoe kan ik deze gegevens verkrijgen?

       

    Wat is een lead?

    U kunt zelf kiezen of u de dienst leads wel op niet inschakelt. Als u deze inschakelt ontvangt u tegen 1% van de productprijs (ex. BTW, met een minimum van €5,-) de NAW gegevens van de geïnteresseerde. Deze contactgegevens ontvangt u per mail. 

    In het "Leads & Inschrijvingen" overzicht heeft u altijd een overzicht van alle aanvragen. Er zijn verschillende type leads:

    • Lead (PDF) Bij deze lead sturen wij automatisch de brochure mee die u heeft geüpload bij het betreffende product. 
    • Lead (geen PDF) Hierbij hebben we geen brochure beschikbaar, maar heeft u wel gekozen om te betalen voor deze lead. Wij gaan er dan vanuit dat u zelf per mail contact opneemt met de aanvrager en extra informatie toestuurt. 
    • Lead (Springest PDF) Als Springest de lead-opvolging doet sturen wij een PDF brochure. Deze brochure is automatisch gegenereerd op basis van de informatie die op de productpagina staat. Bij een Springest PDF worden nooit kosten in rekening gebracht.

    NB. Let op: In een aantal categorieën verstuurt Springest geen leads. Springest leeradviseurs doen zelf de opvolging van deze leads. Dat betreft Management & Leiderschap, Internet & Media, Automatisering & ICT, Persoonlijke effectiviteit, Communicatie en Kwaliteit & Projectmanagement.

    Leads activeren

    U ontvangt alleen leads als u leads heeft ingeschakeld in de  admin. Om dit te kunnen doen moet u de Self Service Overeenkomst accepteren. Dit kunt u doen onder het kopje 'diensten' in de admin. 

    Het is belangrijk dat u leads  zo snel en goed mogelijk opvolgt. Zo heeft u de meeste kans dat de informatie-aanvrager een toekomstige deelnemer wordt.

    Hoe ziet dat eruit?

    Hieronder ziet u een voorbeeld van het soort email dat u ontvangt na een informatie-aanvraag als u leads heeft geactiveerd. Een lead bevat altijd in ieder geval een naam en e-mailadres en, als bekend, ook een bedrijfsnaam en/of telefoonnummer.

    Tips voor betere lead opvolging

    Bel of mail zo snel mogelijk; verzilver het contact. Stelt u zich voor dat de klant een en ander rustig wil nalezen of met een derde persoon (bijvoorbeeld een HR manager) wil overleggen. Hiervoor moet hij iets te bestuderen hebben, dus stuur uw klant iets toe. Een mail, een folder, brochure, PDF- of Word-bestand. 

    • wees snel: liefst binnen enkele uren bellen of mailen
    • wees concreet: stuur direct startdata, detailleerde prijs of precieze vragen mee.
    • geef iets om te delen: stuur een brochure mee of vraag om een postadres als u meer informatie kunt toesturen

    Feedback: positiefnegatief?

    Brochure-aanvragers krijgen 1 week na hun aanvraag van Springest een e-mail waarin we vragen of ze tevreden zijn over de afhandeling. De feedback hierop kunt u bij elke aanvraag zien, tevens kunt u filteren op negatieve en positieve feedback. Negatieve feedback wordt naar uw contactpersoon gestuurd, zodat u dit direct kunt oppakken. Een negatieve feedback duidt er meestal op dat de aanvrager de brochure niet heeft ontvangen. Het kan ook zijn dat deze in de spam terecht is gekomen. 

    Wanneer worden leads gecrediteerd?

    Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent met een lead. Springest heeft geen invloed op wie een brochure aanvraagt, en dus ook niet op de kwaliteit van de leads. Leads worden daarom in principe niet gecrediteerd.

    Als een gebruiker op hetzelfde e-mail adres tweemaal een brochure aanvraagt worden die kosten automatisch gecrediteerd. Dit is ook het geval als een cursist een inschrijving doet, nadat hij eerder een brochure aanvraagt.

    Lees dit artikel om alles te lezen over creditering van leads.

    Kwaliteit van leads verhogen

    Het is mogelijk om de leads te verrijken met telefoonnummer, bedrijf, regio en gewenste startdatum. In plaats van 1% betaalt u dan 2% van de productprijs. Het is dan verplicht om een telefoonnummer en regio/startdatum in te vullen. Neem contact op met support@springest.nl als u dit wil.

    Incompany leads

    Incompany leads noemen we ook 'leads'. Hier geldt echter een ander proces. Lees er hier alles over.

    FAQ: De gegevens van de lead zijn onzichtbaar, hoe kan ik deze gegevens verkrijgen?

    Als de gegevens van een lead verborgen zijn, kan dat 2 oorzaken hebben.

    1. De dienst leads staat uit op het moment van aanvragen. Als u de dienst aanzetten, ontvangt u de gegevens van de lead vanaf dat moment. U kunt geen leads met terugwerkende kracht ontvangen. Bekijk hier hoe u de dienst aanzet. 
    2. Het product waar een lead voor is aangevraagd, valt binnen een categorie waarvoor Springest de leadopvolging doet. Lees er hier meer over. Het betreft de volgende 6 categorieën:
    • Management & Leiderschap
    • Kwaliteit & Projectmanagement
    • Communicatie
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Automatisering & ICT
    • Internet & Media

Vragen of feedback?
Neem dan contact met ons op door te mailen naar support@springest.nl. Wij staan u graag te woord!

Heeft dit uw vraag beantwoord? Bedankt voor uw feedback. Als u nog vragen heeft: stel ze gerust hieronder. Sorry, uw feedback kon niet worden verstuurd. Probeer het later nog eens.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op