Leads (brochure aanvragen) - Wat is een lead?

In dit artikel:

Wat is een lead?

Leads activeren

Tips voor betere lead opvolging

Feedback op leads ontvangen

Wanneer worden leads gecrediteerd?

Kwaliteit van leads verhogen

Gratis leads via Springest Go

Incompany leads

FAQ: Verborgen leads: ik kan de gegevens van de lead niet inzien, hoe zit dat?

Wat is een lead?

Een lead is een informatieaanvraag van een bezoeker naar aanleiding van uw opleiding op Springest. De bezoeker bekijkt uw productpagina en wil naar aanleiding daarvan meer informatie ontvangen. Hij/zij klikt dan op 'brochure aanvragen'. 

De gebruiker laat zijn gegevens achter en ontvangt een brochure in zijn mailbox.  

Wat voor brochure de aanvrager krijgt, is afhankelijk van de situatie. Dit zijn verschillende situaties:

Type Lead dienst
geactiveerd?
Uitleg
Lead (PDF) Bij deze lead sturen wij automatisch de brochure mee die is geüpload bij het betreffende product.
Lead (geen PDF) Hier is geen brochure beschikbaar om naar de aanvrager te sturen. Aangezien de lead-dienst wel aanstaat verwacht de aanvrager dat de aanbieder contact opneemt om de extra informatie door te geven. 
Lead (Springest PDF) 🚫 Staat de lead-dienst uit, dan stuurt Springest een automatisch gegenereerd brochure naar de aanvrager. Deze brochure is aangemaakt op basis van de informatie die op de productpagina staat.

Let op: als u een een  Lead (PDF) of een Lead (geen PDF) hebt ontvangen en dus betaald heeft voor de lead, kan het zijn dat een leeradviseur van Springest de aanvrager nog eens belt na 14 dagen. De leerwens van de aanvrager staat altijd voorop. Wij bespreken in het gesprek met de aanvrager of hij of zij gevonden wat hij/zij zocht, en of er nog iets wat Springest kan betekenen. De Springest Aftercare.

Meer weten over onze leeradviseurs? Lees dan dit artikel: Leeradviseurs bij Springest

Lead dienst activeren

U kunt zelf kiezen of u de dienst leads wel op niet inschakelt. Als u deze inschakelt ontvangt u tegen 1% van de productprijs (ex. BTW, met een minimum van €5,-) de gegevens van de geïnteresseerde. 

U ontvangt alleen leads als u leads heeft ingeschakeld in de admin. Om dit te kunnen doen moet u de Self Service Overeenkomst accepteren. Dit kunt u doen onder het kopje 'diensten' in de admin. 

Hoe ziet dat eruit?

Hieronder ziet u een voorbeeld van het soort email dat u ontvangt na een informatie-aanvraag als u leads heeft geactiveerd. Een lead bevat altijd in ieder geval een naam en e-mailadres en, als bekend, ook een bedrijfsnaam en/of telefoonnummer.

Tips voor betere lead opvolging

Het is belangrijk dat u leads  zo snel en goed mogelijk opvolgt. Zo heeft u de meeste kans dat de informatie-aanvrager een toekomstige deelnemer wordt. Bel of mail zo snel mogelijk; verzilver het contact. Stelt u zich voor dat de klant een en ander rustig wil nalezen of met een derde persoon (bijvoorbeeld een HR manager) wil overleggen. Hiervoor moet hij iets te bestuderen hebben, dus stuur uw klant iets toe. Een mail, een folder, brochure, PDF- of Word-bestand. 

  • wees snel: liefst binnen enkele uren bellen of mailen
  • wees concreet: stuur direct startdata, detailleerde prijs of precieze vragen mee.
  • geef iets om te delen: stuur een brochure mee of vraag om een postadres als u meer informatie kunt toesturen
  • Feedback: positiefnegatief?

    Brochure-aanvragers krijgen 1 week na hun aanvraag van Springest een e-mail waarin we vragen of ze tevreden zijn over de afhandeling. De feedback hierop kunt u bij elke aanvraag zien, tevens kunt u filteren op negatieve en positieve feedback. Negatieve feedback wordt naar uw contactpersoon gestuurd, zodat u dit direct kunt oppakken. Een negatieve feedback duidt er meestal op dat de aanvrager de brochure niet heeft ontvangen. Het kan ook zijn dat deze in de spam terecht is gekomen. 

    Wanneer worden leads gecrediteerd?

    Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent met een lead. Springest heeft geen invloed op wie een brochure aanvraagt, en dus ook niet op de kwaliteit van de leads. Leads worden daarom in principe niet gecrediteerd.

    Als een gebruiker op hetzelfde e-mail adres tweemaal een brochure aanvraagt worden die kosten automatisch gecrediteerd. Dit is ook het geval als een cursist een inschrijving doet, nadat hij eerder een brochure aanvraagt.

    Lees dit artikel om alles te lezen over creditering van leads.

    Kwaliteit van leads verhogen

    Het is mogelijk om de leads te verrijken met telefoonnummer, bedrijf, regio en gewenste startdatum. In plaats van 1% betaalt u dan 2% van de productprijs. Het is dan verplicht om een telefoonnummer en regio/startdatum in te vullen. Neem contact op met support@springest.nl als u dit wil.

    Gratis leads via Springest Go

    Vanaf 11-11-2020 biedt Springest de leads gratis aan voor de onderstaande Go sites. Deze organisaties geven aan dat hun medewerkers direct in contact mogen staan met aanbieders. De eventuele inschrijving (en facturatie) verloopt vervolgens via Springest. 

    Achmea
    Aegon
    Athlon
    BAM
    BSH
    BSH (ENG)
    Eneco
    Essent
    FDMG
    Fibrand
    Holland Casino
    ONDB
    ODZOB

    Post NL
    RTL Nederland
    SCIO
    Setar
    Siemens Nederland
    Stork
    T-mobile 
    Unique
    Van Lanschot Kempen
    Van Lanschot Kempen (ENG)
    Athora 
    Athora (ENG)

    Incompany leads

    Incompany leads noemen we ook 'leads'. Hier geldt echter een ander proces. Lees er hier alles over.

    FAQ: Verborgen leads: ik kan de gegevens van de lead niet inzien, hoe zit dat?

    Als de gegevens van een lead verborgen zijn, staat de lead dienst uit op het moment van aanvragen. Als u de dienst aanzetten, ontvangt u de gegevens van de lead vanaf dat moment. U kunt geen leads met terugwerkende kracht ontvangen. Bekijk hier hoe u de dienst aanzet. 

    Vragen of feedback?
    Neem dan contact met ons op door te mailen naar support@springest.nl. Wij staan u graag te woord!