Deelname status en Certificaten toevoegen op Springest

Bij een inschrijving kunt u aangeven wanneer de deelnemer is ingeschreven en de training heeft afgerond. Daarnaast kunt u ook het certificaat uploaden. In dit artikel leest u er alles over. 

In dit artikel:

Deelname status aanpassen

Certificaat uploaden

FAQ: Een certificaat bevat privacy-gevoelige informatie. Mag ik dit wel in Springest uploaden?

Certificaat op Linkedin van deelnemer plaatsen

Deelname status aanpassen

NB. Voor inschrijvingen van NS is dit verplicht. Op die manier heeft NS namelijk volledig overzicht over de voorgang van haar medewerkers. Op korte termijn zal dit ook voor Eneco en BAM het geval zijn. 

Na inschrijving is de status standaard 'onbekend'. Vervolgens heeft u 3 keuzes:

  • Ingeschreven. Pas dit aan als u de inschrijving verwerkt heeft. 
  • Deelgenomen. Kies hiervoor als de cursist heeft deelgenomen, maar nog wacht op een afrondend examen of certificaat.
  • Afgerond. Kies deze status als de cursist alles heeft afgerond. Dit is onafhankelijk van betaling van de factuur. 

Certificaat uploaden

U kunt gemakkelijk het certificaat zelf uploaden. Klik daarvoor op het blauwe PDF icoontje rechts naast ' Nog geen certificaat geupload'. U kunt nu een PDF bestand op uw computer selecteren en dit uploaden. 

FAQ: Een certificaat bevat privacy-gevoelige informatie. Mag ik dit wel in Springest uploaden?

Ja, u mag het certificaat uploaden. Medewerkers van onze zakelijke klanten zijn hier vooraf door hun werkgever over geinformeerd. Alleen u, de medewerker, de 'site-owner' van de werkgever, en Springest medewerkers kunnen deze informatie inzien. 

Er is een uitzondering: als het certificaat informatie bevat over specifieke prestaties of behaalde resultaten is vooraf extra toestemming nodig van de cursist. Het is uw verantwoordelijkheid om deze toestemming aan de cursist te vragen. 

Certificaat op Linkedin van deelnemer plaatsen

Doordat Springest samenwerkt met LinkedIn, kunt u als opleider meer zichtbaarheid op LinkedIn krijgen. Dit gebeurt namelijk als uw deelnemers een certificaat toevoegen aan hun LinkedIn profiel. Dit kan de deelnemer zelf doen op Springest direct nadat hij een ervaring achterlaat.

Herinner uw deelnemers eraan

De beste manier om te zorgen dat uw deelnemers een certificaat toevoegen aan LinkedIn, is dus door hen hieraan te herinneren wanneer u hen vraagt om hun ervaring op Springest te delen (deel ook gerust dit helpdesk artikel met uw deelnemers:  Hoe voeg ik een trainings- of cursus certificaat toe aan mijn LinkedIn profiel?).

Het is hiervoor wel belangrijk dat u uw LinkedIn profiel op Springest heeft toegevoegd. Als u dat niet heeft, werkt het certificaat wel maar wordt er niet doorgelinkt naar uw LinkedIn bedrijfsprofiel: een gemiste kans!

De voordelen hiervan voor u als opleider, en voor uw deelnemers:

  • Makkelijkste manier om wat je hebt geleerd op je profiel te delen. Je CV op LinkedIn heeft meer bewijs van je kennis en kunde, zo vergroot je je kansen op de arbeidsmarkt.
  • Profielen met certificaten trekken volgens LinkedIn data 6x zoveel kijkers. 
  • Onafhankelijke toetsing van het certificaat doordat de opleider de echtheid (via Springest) kan bevestigen of bijvoorbeeld later intrekken.
  • Toont het opleider logo en link naar hun bedrijfsprofiel op het gebruikersprofiel voor meer zichtbaarheid voor de opleider.
Heeft dit uw vraag beantwoord? Bedankt voor uw feedback. Als u nog vragen heeft: stel ze gerust hieronder. Sorry, uw feedback kon niet worden verstuurd. Probeer het later nog eens.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op