Welkom bij Springest

Lees hier alles over het verkrijgen van van meer inschrijvingen, plaatsing op de Springest Go sites en het uploaden en verwerken van facturen.

In dit artikel:

Inschrijvingen ontvangen

Rangschikking van uw leerproducten op Springest

Getoond worden op zakelijke portalen:

Facturen voor Go klanten uploaden

   

Inschrijvingen ontvangen

U kunt inschrijvingen activeren in de admin onder 'diensten' Dan kunnen bezoekers van Springest.nl zich direct inschrijven voor uw leerproducten. Als opleider betaalt u 15% van de trainingsprijs. Als inschrijvingen niet geactiveerd zijn kunnen bezoekers van Springest.nl wel een inschrijving aanvragen. U krijgt dan een mail, en heeft 48 uur de tijd om de inschrijvingsaanvraag te accepteren. Als u accepteert bedraagt de Springest fee ook 15% van de trainingsprijs. NB. Om inschrijvingen te activeren moet u de Self Service Agreement ondertekend hebben. Deze vind u terug in de admin onder 'diensten'.

Rangschikking van uw leerproducten op Springest

De Ranking van leerproducten is op Springest gebaseerd op transparantie. Met andere woorden, hoe meer informatie u geeft hoe hoger uw leerproducten eindigen in de zoekresultaten. Het algoritme dat dit bepaalt werkt via de volgende 6 principes:
  1. Compleetheid: de geboden informatie van een training moet zo compleet mogelijk zijn. Ontbreekt bijvoorbeeld de lesduur of het maximaal aantal deelnemers, dan zal de training lager komen. Het toevoegen van (voldoende) startdata en een regio zijn belangrijk, omdat bezoekers op Springest.nl daar op selecteren. Pas uw producten aan.
  2. Ervaringen: op Springest kunnen oud-deelnemers hun ervaring met een training achterlaten. Trainingen met meer en hogere ervaringen, komen hoger in de ranking. NB: Ook cursisten die zich niet via Springest hebben aangemeld kunnen ervaringen achterlaten op Springest. Nodig oud-deelnemers uit om een ervaring achter te laten.
  3. Inschrijvingsmogelijkheden: Het is voor onze bezoekers belangrijk om zich direct in te kunnen schrijven voor een training. Opleiders kunnen dit zelf in- en uitschakelen. Zet de dienst inschrijvingen aan.
  4. Relevantie: net als bij Google moet de training relevant zijn voor de zoekopdracht of het betreffende onderwerp. De relevantie wordt bepaald aan de hand van de lengte van de beschrijving en de woorden die erin gebruikt worden. Lees meer over relevantie.
  5. Vindbaarheid: Zorg ervoor dat het onderwerp van de training, terugkomt in de titel van de training. Op die manier wordt de training automatisch in de juiste categorie geplaatst. Lees meer over vindbaarheid.
  6. Complete prijs: de weergegeven kosten zijn de volledige kosten. Bijkomende kosten voor bijvoorbeeld lunch of examens zijn hier al in opgenomen en komen hier later niet nog bij. Lees meer over hoe u kunt aangeven dat uw prijs compleet is.

Getoond worden op zakelijke portalen

Daarnaast kan uw aanbod ook worden gebruikt door een of meer  zakelijke klanten van Springest. Voor grotere bedrijven en organisaties is er een speciale versie van Springest: Springest Go.
Er bestaan twee verschillende soorten Go leerplatformen: Go Basic en Go Enterprise. Afhankelijk van het type worden uw leerproducten wel of niet automatisch getoond op basis van de diensten die u op het publieke platform afneemt.
  1. Go Basic platformen geven automatisch alle opleidingen weer die op Springest staan en waarvoor inschrijvingen geactiveerd zijn. Het is daarom zeer voordelig voor u als aanbieder om uw inschrijvingen te activeren: hiermee komt u, naast hoger op de publieke site van Springest, ook op Go Basic platformen te staan en heeft uw aanbod meer bezoekers. 
  2. Go Enterprise platformen werken met "preferred suppliers": organisaties met een Go Enterprise platform selecteren zelf de aanbieders op hun platform, met eventuele kortingen. In het Sites overzicht in de admin kunt u zien welke Go platformen er zijn en op welke platformen uw aanbod wordt doorgeplaatst.
Wilt u op meer Go portalen zichtbaar zijn? Neem dan contact op met support@springest.nl en wij zullen uw instituut op de juiste Go portalen plaatsen.

Facturen voor Go klanten uploaden

Het is belangrijk dat de factuur voor Springest Go aan de volgende eisen voldoet:
  1. Het inschrijfnummer van de inschrijving via Springest. U vindt dit in de details van de inschrijving in de admin. U krijgt dit ook per mail toegestuurd. 
  2. Het bedrag (en BTW) van de cursus komt overeen met het bedrag (en BTW) in de admin. Wat te doen als de prijs van de inschrijving niet klopt?
  3. Het juiste adres. Het adres verschilt per organisatie. Bekijk hier het overzicht.
  4. De factuur moet in PDF formaat geĆ¼pload worden.
Let op: Als de factuur niet aan deze 4 punten voldoet kan Springest de factuur niet in behandeling nemen!
Vervolgens wordt u gevraagd de factuur te uploaden in de admin. Het uploaden kunt u  hier doen, onder de pagina 'inschrijvingsaanvraag'. Hier klikt u op het oogje om de inschrijvingsaanvraag in meer detail te bekijken. Hier worden onder andere ook het inschrijvingsnummer en de factuurgegevens vermeld. Onder het kopje Factuurgegevens vindt u een knop om de factuur te uploaden.
Heeft dit uw vraag beantwoord? Bedankt voor uw feedback. Als u nog vragen heeft: stel ze gerust hieronder. Sorry, uw feedback kon niet worden verstuurd. Probeer het later nog eens.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op