Leeradviseurs bij Springest

Bij Springest werken ongeveer 10 á 15 leeradviseurs, die zich bezighouden met het adviseren van bezoekers van Springest.nl, en gebruikers van de zakelijke platformen. Dit artikel legt uit wat zij precies doen. 

Beantwoorden van vragen van bezoekers

Er komen dagelijks tientallen vragen binnen van bezoekers van onze website, per mail en telefonisch. De leeradviseurs beantwoorden die vragen zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 24 uur. Vragen gaan veelal over startdata, en of er nog plekken beschikbaar zijn, over de exacte prijs van een product, en over de specifieke details of diploma's die gehaald kunnen worden. 

Bezoekers adviseren in hun keuze

Als een bezoeker een brochure aanvraagt, helpen wij die bij het maken van een keuze. Wij bellen de bezoeker op, en beantwoorden vragen die hij/zij heeft. Als u de dienst 'leads' aan heeft staan, stimuleren wij u om zo snel mogelijk contact op te nemen met de informatie-aanvragen. Wij bellen de bezoeker dan pas na 2 weken. 

FAQ: Weten leeradviseurs wel genoeg van mijn leerproducten?

Leeradviseurs zijn gespecialiseerd in het beantwoorden van bezoekersvragen. Zij kunnen goed aanvoelen waar iemand over twijfelt in het maken van een keuze tussen verschillende producten. Voor een aantal onderwerpen (bijvoorbeeld projectmanagement en scrum) hebben wij leeradviseurs die specifiek op dat onderwerp actief zijn. Voor inhoudelijke vragen die niet zijn terug te vinden op de productpagina, neemt een leeradviseur contact met u op. Zo fungeren zij als tussenpersoon, maar blijft het verkregen advies onafhankelijk. Die onafhankelijkheid is één van de hoofddrijfveren voor conversie.

FAQ: Wat kan ik doen om te zorgen dat leeradviseurs mijn leerproduct adviseren, boven die van de concurrentie?

  • Zorg dat uw producten direct boekbaar zijn. Het directe contactmoment tussen u en de cursist is belangrijk voor ons. Dit doet u door uw 'inschrijvingen' aan te zetten. Lees hier meer. 
  • Complete startdata. Ook roosterdata zijn relevant om toe te voegen. Lees hier meer. Leeradviseurs kunnen dan concreter advies geven. 
  • Voeg de regio toe waar u uw producten aanbiedt. 
  • Maak de beschrijving van het product zo compleet mogelijk. Leeradviseurs kunnen dan beter antwoord geven op specifieke vragen. 
  • Verzamel ervaringen van oud-cursisten. Springest is een vergelijkingswebsite. Niet alleen bezoekers van de website, maar ook leeradviseurs zullen het oordeel van eerdere cursisten laten meewegen in hun beslissing. Lees er hier meer over. 


Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op