Inschrijvingen ontvangen

In dit artikel vindt u alles wat u moet weten over het ontvangen van inschrijvingen via Springest

In dit artikel:

U ontvangt een mail met inschrijving

Alle gegevens van de cursist terugvinden

Status van de inschrijving bekijken

Een zapier connectie met uw eigen administratie maken

Veelgestelde vragen

   

U ontvangt een mail met de inschrijving

Als een cursist zich via Springest inschrijft, ontvangt u een mail. Deze mail komt binnen op het adres wat u opgeeft in de admin, bij het veld 'adres voor inschrijvingen'. U kunt dit mailadres hier aanpassen. 

De mail die u krijgt ziet er als volgt uit: 

Alle gegevens van de cursist terugvinden

De groene knop in de mail leidt u naar de admin, waar u de contactgegevens van de cursist vindt. U kunt er voor kiezen om bij een inschrijving een automatisch bericht naar de cursist te sturen. U kunt er ook voor kiezen om dat handmatig te doen. Wij raden u aan om na het ontvangen van de inschrijving zo snel mogelijk contact op te nemen. Let op dat er een verschil kan zitten tussen de contactgegevens van de cursist, en de facturatie gegevens. Om uw factuur zo spoedig mogelijk betaald te krijgen is het belangrijk om deze aan de juiste contact te versturen. 

NB. Als de inschrijving gedaan is via een zakelijke portaal waarvan de facturatie via Springest verloopt, is het belangrijk dat u de factuur voor de inschrijving upload in de Springest admin. Dat staat dan in de mail die u ontvangt Lees er hier meer over

Status van de inschrijving bekijken

Onderaan de pagina van een inschrijvingsaanvraag in de admin worden de huidige status en updates van de aanvraag weergegeven. Zo weet u als aanbieder precies wat de voortgang van een inschrijvingsaanvraag is. Dat kan er bijvoorbeeld zo uit zien.

Verschillende stappen

  • Aangemaakt door gebruiker: laat zien wanneer de inschrijvingsaanvraag door de gebruiker wordt gedaan. In het geval van een multi-boeking, komen hier ook de namen te staan van de andere gebruikers waarvoor de aanvrager de inschrijvingsaanvraag heeft gedaan.
  • Bevestigd/geannuleerd door gebruiker: wordt automatisch weergegeven wanneer de inschrijvingsaanvraag door de gebruiker wordt bevestigd of, als van toepassing, geannuleerd.
  • Goedgekeurd/afgekeurd door manager: laat zien of de inschrijvingsaanvraag is goedgekeurd door de manager van de werknemer die de aanvraag deed. Deze stap is alleen op toepassing voor inschrijvingsaanvragen door zakelijke klanten via een Springest Go platform.
  • Geaccepteerd/geweigerd door opleider: laat zien of u de aanvraag heeft geaccepteerd of geweigerd. Als u inschrijvingen heeft ingeschakeld, wordt de aanvraag automatisch geaccepteerd en wordt dit direct weergegeven.
  • Inschrijvingsaanvraag verlopen: wordt automatisch weergegeven als de inschrijvingsaanvraag niet binnen de gestelde termijn door u wordt geaccepteerd.
  • Deelname geaccepteerd/bevestigd/compleet: laat zien of de deelname van de gebruiker aan uw training of cursus geaccepteerd, bevestigd of compleet is.
  • Deelnemer heeft betaald: wordt automatisch weergegeven wanneer de deelnemer heeft betaald.
  • Certificaat geüpload/verwijderd: wordt automatisch weergegeven wanneer het certificaat geüpload of verwijderd is.
  • Factuur geüpload/verwijderd: wordt automatisch weergegeven wanneer u de factuur heeft geüpload of verwijderd. 
  • Ervaring aangevraagd: wordt automatisch weergegeven nadat het automatische verzoek om een ervaring achter te laten is verstuurd naar de deelnemer.
  • Ervaring gedeeld door deelnemer: laat zien wanneer de deelnemer een ervaring heeft achtergelaten, met een link om de ervaring te bekijken.
  • Reactie geplaatst op de ervaring door opleider: wordt automatisch weergegeven als u heeft gereageerd op een ervaring
  • Ingeschreven: wanneer de inschrijving ontvangen en verwerkt is.
  • Deelgenomen: wanneer de deelnemer aan het leerproduct heeft deelgenomen. (Bijvoorbeeld wanneer is ingelogd in de e-learning, of is verschenen bij de training).
  • Afgerond: wanneer de deelnemer het leerproduct volledig heeft afgerond. (Bijvoorbeeld wanneer een certificaat is behaald, of een tentamen voldoende afgerond).

Een zapier connectie met uw eigen administratie maken

U kunt een connectie maken tussen Springest en uw eigen CRM-systeem. Zo voorkomt u dat u twee verschillende administratie's moet bijhouden. In dit artikel gebruiken we Insightly, als voorbeeld. U kunt hetzelfde proces gebruiken om ook andere CRM-systemen in te stellen. Lees hier het artikel met de uitleg.

Veelgestelde vragen

  • Waar kan ik mijn inschrijvingen terug vinden? 

Dat kan in de admin, onder het kopje 'Leads & Inschrijvingen'. Standaard staat de datum ingesteld op deze maand. Pas de datum aan indien nodig. Als u de juiste inschrijving gevonden hebt klikt u op het 'oogje' in de rechter bovenhoek. Dan vindt u alle benodigde gegevens.

  • Waar vind ik het inschrijfnummer?

Deze staat bij iedere inschrijving, in de rechterkolom bovenaan.

Heeft dit uw vraag beantwoord? Bedankt voor uw feedback. Als u nog vragen heeft: stel ze gerust hieronder. Sorry, uw feedback kon niet worden verstuurd. Probeer het later nog eens.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op