Aanleveren van startdata en locaties via CSV

Het komt vaak voor dat eenzelfde training meerdere startdata en/of locaties heeft. Het onderhouden van deze data of het aanmaken van deze data in Springest kan veel tijd kosten. Wij ondersteunen daarom het importeren van startdata en locaties op basis van een CSV bestand. Deel het bestand met  datasupport@springest.com

Voorwaarden voor het aanleveren van CSV bestand

Dit bestand moet de volgende onderdelen bevatten:

  • product_id: Het ID van het product kunt u terugvinden door uw aanbod op Springest te  exporteren naar CSV. Maakt u gebruik van een XML-import, dan kunt u ook de ID's gebruiken welke u daarin meegeeft. 
  • provider_startdate_id: Een uniek ID dat u heeft opgeslagen voor iedere startdatum.
  • startdate: de datum waarop het product start (yyyy-mm-dd)
  • enddate:  de datum waarop het product eindigt  (yyyy-mm-dd)
  • place: locatie waar het product wordt afgenomen

Optionele velden:

  • startdate_guaranteed (true or false), hier kan je aangeven of de training gegarandeerd start

Wanneer een training dus meerdere startdata heeft kan je dat simpelweg aangeven door dezelfde ID te gebruiken op een nieuwe regel in het bestand. Zie voorbeeld

product_id provider_startdate_id startdate enddate place
123456 event-101 2018-12-01
2018-12-01
Amersfoort
123456 event-102 2018-12-01
2018-12-01
Amsterdam
455568 event-201 2018-1-01
2018-2-01
Utrecht

Download hier een al ingevuld bestand met de juiste kolommen.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op