Startdata en locaties via CSV upload

Het komt vaak voor dat eenzelfde training meerdere startdata en/of locaties heeft. Het onderhouden van deze data of het aanmaken van deze data in Springest kan veel tijd kosten. Wij ondersteunen daarom het importeren van startdata en locaties op basis van een CSV bestand. Deel het bestand met  datasupport@springest.com

Voorwaarden voor het aanleveren van CSV bestand

Verplichte velden voor het CSV bestand:

  • springest_product_id: Het ID van het product kunt u terugvinden door uw aanbod op Springest te  exporteren naar CSV. Maakt u gebruik van een XML-import, dan kunt u ook de ID's gebruiken welke u daarin meegeeft.
  • startdate: de datum waarop het product start (yyyy-mm-dd)
  • enddate:  de datum waarop het product eindigt  (yyyy-mm-dd)
  • location: locatie waar het product wordt afgenomen

Optionele velden:

  • startdate_guaranteed: (true or false), hier kan je aangeven of de training gegarandeerd start
  • provider_product_id: Het ID van het product in uw eigen CMS.
  • provider_startdate_id: Een uniek ID dat u als aanbieder heeft opgeslagen in uw eigen systeem. Dit ID wordt door Springest gebruikt om een startdatum te updaten.

Wanneer een training dus meerdere startdata heeft kan je dat simpelweg aangeven door dezelfde ID te gebruiken op een nieuwe regel in het bestand. 

springest_product_id provider_startdate_id startdate enddate location
123456 event-101 2018-12-23 
2018-12-23 
Amersfoort
123456 event-102 2018-12-23 
2018-12-23 
Amsterdam
455568 event-201 2018-12-23 
2018-12-23 
Utrecht

Download hier een al ingevuld bestand met de juiste kolommen.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op