Maatwerk training bij Go portalen toevoegen: Open inschrijving of Groepstraining

U heeft een afspraak gemaakt met een bedrijf om een training te geven voor 1 of meerdere medewerkers, en de facturatie gaat via Springest. Er zijn dan verschillende opties. Dit artikel legt uit welke optie u kunt gebruiken om een inschrijving via Springest, en de facturatie te regelen. 

In dit artikel:

Producttype: Open inschrijving, groepstraining of Incompany?

Open inschrijving en multibooking

Groepstraining op zakelijk platform

Incompany / Maatwerk product

   

Producttype: Open inschrijving, groepstraining of Incompany?

Om erachter te komen welke producttype u moet kiezen, beantwoord dan de vragen in onderstaand schema. 

Open inschrijving en multibooking

Als u een prijs per deelnemer heeft afgesproken ipv een totaalprijs voor de gehele groep, dient u altijd een "Open inschrijving" aan te maken. Alle cursisten kunnen zich inschrijven voor de training. Voor iedere inschrijving dient u een losse factuur in, tenzij er sprake is van een 'multibooking'. Een multibooking is alleen het geval als alle cursisten zich voor dezelfde startdatum hebben ingeschreven. Bij het indienen van de factuur kunt u dan aangeven dat u een totaalfactuur voor alle cursisten indient. 

Groepstraining op zakelijk platform

Wanneer er voor een gehele groep medewerkers een afspraak is gemaakt voor het inkopen van een training en de prijs voor die groep is bepaald, kunt u een groepstraining toevoegen op Springest. De medewerkers kunnen zich hier voor inschrijven en bij het uploaden van de groepsfactuur wordt deze automatisch aan alle deelnemers gelinkt. 

Let op:

  • Zonder startdatum kunnen cursisten zich niet inschrijven.
  • Na de startdatum is het niet meer mogelijk om in te schrijven.
  • De totale prijs wordt automatisch over alle cursisten verdeeld. U kunt 1 factuur indienen met de totaalprijs.
  • U kunt de factuur pas indienen als alle cursisten zich hebben ingeschreven.

Hierbij het stappenplan van hoe u een groepstraining kunt invoeren. 

Stap 1: Account opzetten en diensten instellen

Als u dat nog niet heeft, maakt u eerst een aanbieders account aan op aanbieders.springest.nl. Om groepstrainingen te kunnen verwerken via Sprignest, moet u de dienst 'inschrijvingen' activeren. Accepteer daartoe de SSA en schakel die dienst 'inschrijvingen' in. Dit doet u beide onder het kopje ' diensten'. U kunt er hier meer over lezen.

Stap 2: Plaatsing op juiste Go portaal

Controleer of uw bedrijf aan het juiste Go portaal zijn gekoppeld. Dit kunt u bekijken onder het kopje 'aanbieder' en dan 'sites'. Als er een groen vinkje staat onder 'inschrijvingen' is uw bedrijf zichtbaar op dat portaal.

Mocht dat niet zo zijn, kunt u contact opnemen met support@springest.nl.

Stap 3: Product aanmaken

  • Maak een 'nieuw leerproduct' en kies voor type 'Groepstraining'.
  • Kies bij 'Site' het bedrijf waar u de training gaat geven.
  • Vul de prijs in voor de gehele groep. Er wordt in geen geval korting gerekend over de prijs. U vult de prijs in die afgesproken is met de klant. 
  • Let op: de BTW wordt niet automatisch berekend. U dient het exacte BTW bedrag in te vullen. 

Stap 4: Startdatum toevoegen

Voeg de startdatum en -plaats waarop de training plaatsvindt toe. Zonder startdatum kunnen medewerkers zich niet inschrijven

Let op:  Als de startdatum gepasseerd is, kunnen cursisten zich niet meer inschrijven. Voor de administratieve afhandeling is het belangrijk dat alle cursisten binnen 1 groep zich voor dezelfde startdatum inschrijven. Het is dus aan te raden om voldoende tijd te plannen tussen het online plaatsen van een cursus en de startdatum. U kunt ook een fictieve startdatum instellen. 

Stap 5: Cursisten schrijven zich in

Alle individuele cursisten kunnen zich nu inschrijven voor de juiste datum. 

Stap 6: Facturatie

Als alle cursisten zich hebben ingeschreven, kunt u de factuur opmaken. Hiervoor maakt u een verzamelfactuur met daarop alle deelnemers die ingeschreven staan voor de training. Vermeldt de volgende gegevens van de deelnemers op de factuur:

  • Inschrijfnummers deelnemers
  • Startdatum training
  • Juiste factuurgegeven
  • Juiste prijs

Let op: Het inschrijfnummer van de groepsboeking is anders dan de individuele inschrijfnummers. Alle inschrijfnummers moeten vermeld staan op de factuur, ook het inschrijfnummer van de groepsboeking

U kunt de factuur uploaden bij een inschrijving. Bekijk hier hoe dat in zijn werk gaat: Facturatie voor inschrijvingen via Springest Go. Bekijk hier hoe u de betaalstatus kunt volgen: Betaalstatus facturen via Springest Go

Incompany / Maatwerk product

Als u bij producttype "Incompany / Maatwerk" kiest, kunnen cursisten zich niet direct inschrijven. Lees hier alles over het incompany proces op Springest: Alles over open incompany aanvragen door bedrijven en organisaties

Vragen of feedback?
Neem dan contact met ons op door te mailen naar support@springest.nl. Wij staan u graag te woord!

Heeft dit uw vraag beantwoord? Bedankt voor uw feedback. Als u nog vragen heeft: stel ze gerust hieronder. Sorry, uw feedback kon niet worden verstuurd. Probeer het later nog eens.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op