Springest facturen overzicht in Admin

In de admin kunt u al uw Springest facturen downloaden. U kunt ook terugvinden wat er precies gefactureerd wordt. Bekijk het hier.

In dit artikel:

Details op de factuur

Betaaltermijn

Creditfacturen

Facturatiegegevens wijzigen

FAQ: Wat er een geannuleerde inschrijving op de factuur staat?

FAQ: Wat als een factuur dubbel betaald is?

Details op de factuur

Onder  'Springest facturen' vindt u een handig overzicht met al uw facturen. In dit overzicht kunt u bekijken welke bedragen openstaan en deze direct controleren. Daarnaast wordt de volgende informatie over de facturen weergegeven:

  • Factuurdatum: de datum waarop Springest de factuur heeft aangemaakt en naar u heeft verstuurd
  • Factuurnummer: de referentie aan de hand waarvan we bij Springest de factuur herkennen
  • Omschrijving: de maand waarop de factuur betrekking heeft. Een factuur die automatisch verzonden wordt op 1 juni heeft bijvoorbeeld betrekking op de gehele maand mei. Voor handmatige facturen gebruiken we de eerste zin van de omschrijving op de factuur
  • Transacties: de kosten voor de transacties in de facturatieperiode. Door op het bedrag te klikken, krijgt u een overzicht te zien van de transacties die in de facturatieperiode zijn aangemaakt. 
  • Sponsorships: als u bij Springest bijvoorbeeld een onderwerp sponsort, komen de kosten daarvan hier te staan
  • Gecrediteerd: mocht een cursist bijvoorbeeld zijn inschrijving geannuleerd hebben, dan worden de gecrediteerde kosten daarvan hier weergegeven. Door op dit bedrag te klikken, krijgt u meteen een overzicht van de gecrediteerde transacties binnen de facturatieperiode.
  • Totaalbedrag: uw transacties plus sponsorships min eventule gecrediteerde kosten
  • Status: de status van de factuur, betaald of openstaand
  • Acties: door op deze icoontjes te klikken, kunt u de factuur bekijken, downloaden en betalen. De 'moneybird' code kunt u terugvinden in de mail die u van ons krijgt met de factuur. Als u de factuur download heeft u deze code niet nodig. 

U kunt altijd klikken op de blauwe bedragen in dit overzicht. U krijgt dan een specificatie van de kosten. Als u doorklikt via het bedrag in de kolom "transacties", komt u bijvoorbeeld op de pagina met leads en inschrijvingen uit. U kunt zo nagaan welke bedragen er in rekening zijn gebracht. U kunt ook klikken op het bedrag onder de kolommen "gecrediteerd" en "gedebiteerd". U komt dan direct uit bij de pagina die u inzicht geeft in welke bedragen gecrediteerd of gedebiteerd zijn. 

Betaaltermijn

Springest werkt met automatische incasso voor opleiders. Zodra u akkoord gaat met de  Self Service Overeenkomst, gaat u ook akkoord met automatische incasso. Het accepteren van de overeenkomst wil niet zeggen dat er meteen kosten op u af komen. Daarvoor moet u eerst een of meer diensten activeren op Springest. Er wordt dus niets afgeschreven wanneer u geen kosten heeft gemaakt. Wij werken met  een performance based model en brengen dan ook geen abonnementskosten in rekening. Bij Springest ontvangt u alleen een factuur indien er een conversie heeft plaatsgevonden of als u via ons platform een lead of banner hebt ingekocht.

  • Rond de eerste van de maand ontvangt u de factuur
    u ziet zo precies wat er van uw rekening zal worden afgeschreven. 
  • Rond de 15de van de maand wordt het bedrag van uw rekening afgeschreven
    dat is gemakkelijk voor u en gemakkelijk voor ons. Mocht er iets niet kloppen met de factuur, kunt u altijd contact met ons opnemen om dit te wijzigen. 
  • Tot drie maanden na de betaling, heeft u de mogelijkheid om te storneren;
    dit is een uiterste middel dat u extra zekerheid geeft.

Creditfacturen

Er zijn twee manieren waarop een credit van Springest verwerkt wordt.

  • Debit en credit in dezelfde maand

Als een bedrag door Springest gecrediteerd wordt in dezelfde maand als ook de debit heeft plaats gevonden, zult u deze niet terugzien op de factuur. 

Voorbeeld: Een cursist schrijft zich in op 1 januari. Op 31 januari annuleert hij de training. De kosten worden automatisch gecrediteerd. Deze inschrijving staat niet op de factuur. 

Voorbeeld: Er is een lead aangevraagd vanaf een onbruikbaar e-mailadres op 1 juli. U neemt direct contact op met Springest, en Springest crediteerd de lead handmatig op 15 juli. Deze lead staat niet op de factuur. 

  • Debit en credit in verschillende maand

Als een credit plaatsvind in een latere maand, als waarin de debit heeft plaatsgevonden, staan deze op verschillende facturen. In dat geval betaalt u eerst de debit, en zult u een maand later de credit ontvangen. 

Voorbeeld: Een cursist schrijft zich in op 1 januari. Op 1 februari annuleert hij de training. De kosten van de inschrijving staan op de factuur van januari. Het creditbedrag staat op de factuur van februari. 

Voorbeeld: Er is een lead aangevraagd op 1 juli. Op 1 augustus schrijft de cursist zich in voor dezelfde training. De kosten van de lead staan op de factuur van juli. De kosten van de lead worden vervolgens automatisch gecrediteerd op de factuur van augustus. De kosten van de inschrijving staan op de factuur van augustus. 

Facturatiegegevens wijzigen

De facturatiegegevens kunnen eenvoudig aangepast worden via onze Springest Admin. Door in te loggen en onder het kopje 'facturatiegegevens' uw gegevens te wijzigen, zullen de facturen vanaf dat moment naar het door u aangegeven e-mailadres verzonden worden. Hier kunt u indien gewenst het adres en de aanhef wijzigen, en een facturatiekenmerk toevoegen.

FAQ: Wat er een geannuleerde inschrijving op de factuur staat?

Het kan gebeuren dat een gefactureerde training niet doorgaat. In dat geval geeft de cursist de annulering door aan Springest. Als de annulering is doorgevoerd, komt het creditbedrag op uw eerstvolgende maandfactuur. Lees er hier alles over.

FAQ: Wat als een factuur dubbel betaald is?

De Springest facturen worden automatisch geincasseerd rond de 15e van elke maand. Dat staat ook op de factuur vermeld. Als u de factuur per ongeluk ook handmatig heeft overgemaakt kunt u ons een bericht sturen. Onze financiĆ«le administratie zorgt voor de terugbetaling van de dubbele factuur. 

Vragen of feedback?
Neem dan contact met ons op via support@springest.nl. Wij staan u graag te woord!

Heeft dit uw vraag beantwoord? Bedankt voor uw feedback. Als u nog vragen heeft: stel ze gerust hieronder. Sorry, uw feedback kon niet worden verstuurd. Probeer het later nog eens.