Veelgestelde vragen over uw score

Wat is het verschil tussen een categorie en een onderwerp op Springest?

Alle producten op Springest zijn verdeeld in 21 categorieën. Onder deze categorieën vallen onderwerpen. De onderwerpen en categorieën zorgen ervoor dat uw producten vindbaar zijn en dat gebruikers beter door Springest kunnen navigeren. Op onze homepage kunt u de 21 categorieën op Springest bekijken. 

In welke categorie vallen mijn producten? 

Er zijn 21 categorieën op Springest, daaronder vallen vele verschillende onderwerpen. Alle categorieën zijn zichtbaar de homepagina van www.springest.nl. Op uw productpagina kunt u zien waar de training is ingedeeld. In de blauwe balk staat de 'breadcrum'. Naast 'Home' staat eerst de categorie, en dan het onderwerp. Het kan zijn dat er verschillende onderwerpen zijn waar het product onder valt, dat kunt u zien door op de pijltjes naast het onderwerp te klikken. Als u alleen uw bedrijfsnaam ziet staan, is het product niet ingedeeld. 

U kunt ook in 1 keer een overzicht van alle producten krijgen, waarop u kunt zien in welke onderwerpen de trainingen vallen. Dat kan in de admin, op de pagina ' statistieken per onderwerp'.

Hoe kan ik de categorie van mijn producten aanpassen?

De 21 categorieën zijn weer opgedeeld in verschillende onderwerpen. U kunt niet zelf aangeven onder welk onderwerp uw product valt. Die indeling gaat automatisch op basis van de titel van uw producten. Dat kan betekenen dat een product in meerdere onderwerpen en categorieën valt. U kunt dit sturen door bepaalde woorden toe te voegen aan de producttitel. Bijvoorbeeld: Als u wilt dat uw training 'Moeilijke gesprekken voeren' onder het onderwerp 'Conflicthantering' valt, zorg dan dat het woord 'conflict' in de titel staat. Nadat u de titel aanpast kan het maximaal 24 uur duren voor de indeling wordt aangepast. Lees meer over de indeling

Hoe kan het dat het gemiddelde van alle ervaringen verkeerd vermeld staat?

Er kan een verschil zijn tussen de gemiddelde score van al uw ervaringen, en de categoriescore of de trainerscore. Bij de categoriescore en de trainerscore zijn er namelijk verschillende factoren die meewegen. 

Hoe kan het dat mijn categoriescore anders is dan mijn gemiddelde score?

Om gebruikers een snel overzicht te geven van de 'beste' opleiders, laten we in elke categorie de top 10 opleiders zien. Dit cijfer wordt dagelijks geüpdatet zodat de score steeds up-to-date is. De categoriescore kan anders zijn dan uw totale gemiddelde score. Het kan bijvoorbeeld zijn dat niet al uw producten in de betreffende categorie vallen. Alleen ervaringen voor producten binnen de betreffende categorie tellen mee. 

Daarnaast zijn er nog een aantal factoren die meewegen in het cijfer wat uw categoriescore bepaalt:

  • Om in een top 10 te komen heeft een aanbieder minstens 20 (unieke gebruikers) ervaringen. Voor een trainer geldt een minimum van 5 ervaringen van unieke gebruikers. 
  • Het 'gewogen gemiddelde'. Mocht u als opleider boven het gemiddelde van de categorie scoren dan zal, afhankelijk van het aantal ervaringen, een lagere Bayes score bepaald worden. Bijvoorbeeld: U heeft alleen maar 9's verzameld. In uw categorie is het gemiddelde cijfer een 8. Uw categorie score zal dan naar beneden worden bijgesteld. Hoeveel die wordt aangepast is afhankelijk van het aantal ervaringen wat u verzamelt heeft. Meer over het algoritme wat we gebruiken leest u hier en hier.
  • De ervaringen van deelnemers die product in het genoemde jaar hebben afgerond tellen mee.

Hoe kan ik meedoen aan de Beste Opleider van Nederland verkiezing?

U doet automatisch mee aan de verkiezing als u in het lopende jaar 20 ervaringen of meer heeft verzameld. Ervaringen t/m 1 december tellen mee. Ga direct naar de website.

Wat is het verschil tussen de productscore en de opleiderscore?

Als deelnemers een ervaring achterlaten, laten ze die achter bij een product wat ze gevolgd hebben. Die ervaring telt dan mee voor de productscore. Alle ervaringen op alle producten die u aanbied via Springest tellen mee voor de opleiderscore. Het komt voor dat een ervaring niet aan een product is gekoppeld, bijvoorbeeld omdat u dat product niet meer aanbiedt. In dat geval telt de ervaring alleen mee voor de opleiderscore. 

Hoe komt het dat er bij een ervaring staat dat 'het product niet meer aangeboden word'?

Soms worden ervaringen niet juist aan het product gekoppeld. Dat heeft verschillende oorzaken. De meest voorkomende is dat een deelnemer bij het invullen van de ervaring niet kiest voor de juiste training, maar zelf invult hoe de training heet. Ons systeem herkent het product dan niet, en plaatst de ervaring enkel bij de opleider. 

Vragen of feedback? 
Neem dan contact met ons op support@springest.nl. Wij staan u graag te woord!

Heeft dit uw vraag beantwoord? Bedankt voor uw feedback. Als u nog vragen heeft: stel ze gerust hieronder. Sorry, uw feedback kon niet worden verstuurd. Probeer het later nog eens.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op