Go inschrijving - Facturatie voor inschrijvingen via Springest Go

Voor grote bedrijven en organisaties bestaat er een speciale versie van Springest:  Springest Go. Dit artikel beschrijft het facturatie-proces voor Go platformen.
Voor een aantal van deze zakelijke Go platformen verzorgt Springest de facturatie. In dit overzicht staat beschreven voor welke zakelijke platformen Springest de facturen afhandelt en voor welke zakelijke platformen u de factuur direct naar de klant kunt sturen. Het is niet nodig (en vaak zelfs verwarrend) om de factuur naar de cursist te sturen. 

Facturen voor Springest Go klanten

Het is belangrijk dat de factuur voor Springest Go aan de volgende eisen voldoet:

  • Het inschrijfnummer van de boeking via Springest. U vindt dit in de details van de boeking in de admin. U krijgt dit ook per mail toegestuurd. 
  • Het bedrag (en BTW) van de cursus komt overeen met het bedrag (en BTW) in de admin. (Wat te doen als de prijs van de boeking niet klopt?)
  • Het juiste adres. Het adres verschilt per organisatie. Bekijk hier het overzicht.  
  • De factuur moet in PDF formaat geüpload worden.

Let op: Als de factuur niet aan deze 4 punten voldoet kan Springest de factuur niet in behandeling nemen!

Factuur uploaden

Vervolgens wordt u gevraagd de factuur te uploaden in de admin. Het uploaden kunt u  hier doen, onder de pagina 'inschrijvingsaanvraag'. Hier klikt u op het oogje om de inschrijvingsaanvraag in meer detail te bekijken. Hier worden onder andere ook het inschrijvingsnummer en de factuurgegevens vermeld. Onder het kopje Factuurgegevens vindt u een knop om de factuur te uploaden.

Liever niet handmatig de factuur uploaden?  Verstuur de factuur dan in UBL.

Bekijk hier in 1 minuut hoe u een factuur upload.

Betaling van de factuur

Springest controleert de factuur. Als inschrijfnummer, bedrag en adres kloppen sturen wij de factuur door aan de zakelijke klant. Wij maken periodiek een betaaloverzicht van alle binnengekomen facturen. Voor de meeste Go klanten geldt dat dat eens per 2 weken gebeurt. De klant betaalt alle facturen in dit betaaloverzicht. Springest voldoet dan direct alle losse facturen van opleiders. De klant is dus de betalende partij, u ontvangt het geld via Springest. 

Alle Springest Go klanten voor wie Springest de facturatie verzorgt hebben een betaaltermijn van 60 dagen. Lees hier meer over de betaalstatus. 

Let op: Als de factuur niet wordt goedgekeurd krijgt u daar per mail bericht van. Het is dan uw eigen verantwoordelijkheid om de factuur aan te passen en opnieuw in te dienen.

De Springest fee van 15% die u over de boeking betaalt wordt aan u gefactureerd in de maand waarin de inschrijving is gedaan. Dit gebeurt automatisch. De automatische incasso van Springest is rond de 15de van de maand. Lees hier meer over de Springest facturen.

Overzicht van facturatie per Go-platform

Een overzicht van alle zakelijke platformen, en de wijze van facturatie vindt u in hier:
Overzicht werkwijze per Go

Vragen of feedback?
Neem dan contact met ons op via support@springest.nl. Wij staan u graag te woord!

Heeft dit uw vraag beantwoord? Bedankt voor uw feedback. Als u nog vragen heeft: stel ze gerust hieronder. Sorry, uw feedback kon niet worden verstuurd. Probeer het later nog eens.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op