Facturatie voor inschrijvingen via Springest Go

Voor grote bedrijven en organisaties bestaat er een speciale versie van Springest:  Springest Go. Voor een aantal van deze zakelijke Go platformen verzorgt Springest de facturatie. Dit artikel beschrijft het facturatie-proces voor Go platformen.

Facturen voor Springest Go klanten

De factuur voor de zakelijke platformen stuurt u direct naar Springest. Het is niet nodig (en vaak zelfs verwarrend) om de factuur naar de cursist te sturen. 

Het is belangrijk dat de factuur voor Springest Go aan de volgende eisen voldoet:

  • Het inschrijfnummer van de boeking via Springest. U vindt dit in de details van de boeking in de admin. U krijgt dit ook per mail toegestuurd. 
  • Het bedrag (en BTW) van de cursus komt overeen met het bedrag (en BTW) in de admin. (Wat te doen als de prijs van de boeking niet klopt?)
  • Het juiste adres. Het adres verschilt per organisatie. Bekijk hier het overzicht.  
  • De factuur moet in PDF formaat geüpload worden.

Let op: Als de factuur niet aan deze 4 punten voldoet kan Springest de factuur niet in behandeling nemen!

Factuur uploaden

Vervolgens wordt u gevraagd de factuur te uploaden in de admin. Het uploaden kunt u  hier doen, onder de pagina 'inschrijvingsaanvraag'. Hier klikt u op het oogje om de inschrijvingsaanvraag in meer detail te bekijken. Hier worden onder andere ook het inschrijvingsnummer en de factuurgegevens vermeld. Onder het kopje Factuurgegevens vindt u een knop om de factuur te uploaden.

Liever niet handmatig de factuur uploaden?  Verstuur de factuur dan in UBL.

Bekijk hier in 1 minuut hoe u een factuur upload.

Betaling van de factuur

Springest controleert de factuur. Als inschrijfnummer, bedrag en adres kloppen sturen wij de factuur door aan de zakelijke klant. Alle Springest Go klanten voor wie Springest de facturatie verzorgt hebben een betaaltermijn van 60 dagen. Die 60 dagen gaan in vanaf het moment dat Springest de factuur heeft goedgekeurd. In de admin kunt u controleren wanneer dit gebeurd is. Ga daarvoor naar de inschrijving en klik op het oogje (in de rechter bovenhoek) om de details van de inschrijving te bekijken. Helemaal onderaan staat de datum waarop Springest de factuur heeft goedgekeurd. 

Let op: Als de factuur niet wordt goedgekeurd krijgt u daar per mail bericht van. Het is dan uw eigen verantwoordelijkheid om de factuur aan te passen en opnieuw in te dienen.

De Springest fee van 15% die u over de boeking betaalt wordt aan u gefactureerd in de maand waarin de inschrijving is gedaan. Dit gebeurt automatisch. De automatische incasso van Springest is rond de 15de van de maand. Lees hier meer over de Springest facturen.

Overzicht van facturatie per Go-platform

Hieronder ziet u een lijst van alle organisaties met een Springest Go platform, met daarbij het type Go-platform (Enterprise of Basic) en of de facturatie en betaling via Springest verlopen. Helemaal rechts ziet u de betalingstermijn van deze organisaties.  Wanneer facturatie en betalingen voor inschrijvingen via een Go platform niet via Springest verlopen, is de organisatie zelf verantwoordelijk voor het facturatie-proces. 

Aanbieder Soort Go Facturatie via Springest? Betalingstermijn Kortingsafspraak
Abbott Basic Ja 60 dagen   -
Aegon Enterprise Ja 30 dagen  66,6/33,3
Alliander Enterprise Nee - -
Bavaria Basic Ja 60 dagen -
CAK Enterprise Nee - 50/50
Carglass Basic Ja 60 dagen -
EP-Nuffic Basic   Nee - -
FDMG Basic Nee - -
Hogeschool Utrecht Enterprise Nee - 50/50
Holland Casino Enterprise Ja 60 dagen 40/60
ING + ING BE Enterprise Ja 60 dagen -
PostNL Basic Ja 60 dagen 50/50
Siemens NL Enterprise Ja 60 dagen 50/50
Stork Enterprise Ja 60 dagen 50/50
T-Mobile Enterprise Ja 60 dagen -
TVM Enterprise Ja 60 dagen 50/50
Vereende Basic Nee - -
Vattenfall Enterprise Nee - -
Volksbank Enterprise Nee - 50/50
XS2Talent Enterprise Nee  - 50/25/25
XS4Talent Enterprise Nee  - 50/25/25

     

Vragen of feedback?
Neem dan contact met ons op door te bellen naar 020 770 8221 of te mailen naar   support@springest.nl. Wij staan u graag te woord!
We zijn bereikbaar tussen 9:30 - 12:30 en 13:30 - 18:00 uur, het kan soms druk zijn waardoor u ons niet direct te pakken krijgt, stuur ons dan een email, daarop krijgt u altijd een antwoord!

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op