Facturatie voor inschrijvingen via Springest Go

Veel grote bedrijven hebben hun eigen Springest Go portaal. Dit artikel beschrijft het facturatie-proces voor Go platformen.

NB. Uw factuur kunt u in de admin uploaden. Springest handelt namelijk de facturatie af van de meeste van deze bedrijven. Stuur de factuur daarom niet direct naar uw klant.

In dit artikel:

Zo werkt de facturatie

Uw factuur indienen

De betaalstatus van uw factuur inzien

FAQ: Wat als de betaling te laat is?

FAQ: Wat als er geen knop is om mijn factuur te uploaden?

FAQ: Wat als de prijs op de inschrijving bij Springest niet klopt?

FAQ: Wat als de training niet doorgaat?

Zo werkt de facturatie

Voor de meeste bedrijven verzorgt Springest de facturatie. Dat werkt als volgt:

  • U factureert uw klant. Het factuuradres is dus niet het adres van Springest, maar het factuuradres van de klant.
  • Springest controleert uw factuur handmatig op het juiste inschrijfnummer, bedrag en factuuradres
  • Van alle facturen stuurt Springest een betaaloverzicht naar de klant. Hoe vaak dat gebeurt is afhankelijk van de specifieke wensen van deze klant. Dit varieert van eens per maand, tot dagelijks. 
  • De klant betaalt dit complete betaaloverzicht uit aan Springest. 
  • Springest voldoet uw individuele facturen. De betaaltermijn vanaf het moment van indienen bedraagt 60 dagen. 
  • De klant is dus de betalende partij, en u ontvangt het geld via Springest. 

Uw factuur indienen

Uw factuur kunt u uploaden bij de bijbehorende inschrijving. Om een factuur in behandeling te kunnen nemen, is het belangrijk dat deze 4 punten kloppen:

  • Het inschrijfnummer van de inschrijving via Springest. U vindt dit in de details van de inschrijving in de admin.  
  • Het bedrag (en BTW) van de cursus komt overeen met het bedrag (en BTW) in de admin. (Wat te doen als de prijs van de boeking niet klopt?)
  • Het juiste adres. Het adres verschilt per organisatie, het juiste adres staat vermeld bij de inschrijving. Bekijk hier het overzicht.  
  • De factuur moet in PDF formaat geüpload worden.

NB. Voor inschrijvingen van NS moet bij de deelname status worden aangepast bij het uploaden van de factuur. Op die manier heeft NS namelijk volledig overzicht over de voorgang van haar medewerkers. Op korte termijn zal dit ook voor Eneco en BAM het geval zijn. Lees hier hoe u dat doet. 

Let op: Als het om een groepstraining gaat kunt u de factuur pas uploaden als alle deelnemers zijn ingeschreven (het maximaal aantal deelnemers) of als de startdatum geweest is. 

Het is dus niet nodig om een kostenplaats of personeelsnummer te vermelden, als de facturatie via Springest verloopt. Al deze informatie staat al in ons systeem. Het systeem zorgt automatisch voor de juiste gegevens bij de factuur.

Vervolgens wordt u gevraagd de factuur te uploaden in de admin. Het uploaden kunt u hier doen, onder de pagina 'inschrijvingsaanvraag'. Hier klikt u op het oogje om de inschrijvingsaanvraag in meer detail te bekijken. Hier worden onder andere ook het inschrijvingsnummer en de factuurgegevens vermeld. Onder het kopje Factuurgegevens vindt u een knop om de factuur te uploaden.

Liever niet handmatig de factuur uploaden?  Verstuur de factuur dan in UBL.

Bekijk hier in 1 minuut hoe u een factuur upload.

De betaalstatus van uw factuur inzien

De betaaltermijn is 60 dagen. Die gaat op het moment dat u de juiste factuur upload bij Springest. Bij de inschrijving kunt u altijd de betaalstatus zien. U ziet of uw factuur in behandeling is genomen, en wat de verwachte betaaldatum is. 

Let op: Als de factuur niet wordt goedgekeurd krijgt u daar per mail bericht van. Het is dan uw eigen verantwoordelijkheid om de factuur aan te passen en opnieuw in te dienen.

De Springest fee van 15% die u over de boeking betaalt wordt aan u gefactureerd in de maand waarin de inschrijving is gedaan. Dit gebeurt automatisch. De automatische incasso van Springest is rond de 15de van de maand. Lees hier meer over de Springest facturen.

FAQ: Wat als de betaling te laat is?

Alle Springest Go klanten voor wie Springest de facturatie verzorgt hebben een betaaltermijn van  60 dagen. U kunt de actuele betaalstatus altijd terugvinden in de admin. Lees er hier alles over. Mocht uw factuur onverhoopt toch te laat betaald worden, stuurt Springest u altijd een bericht over de nieuwe verwachte betaaldatum. U kunt er vanuit gaan dat wij er alles aan doen om facturen die over datum zijn zo spoedig mogelijk te betalen. U kunt altijd contact opnemen met Springest support voor vragen. 

FAQ: Wat als er geen knop is om mijn factuur te uploaden?

Niet voor alle inschrijvingen gaat facturatie via Springest. Als er geen knop is om de factuur te uploaden, kunt u er vanuit gaan dat de facturatie niet via Springest verloopt. Dat geldt ook voor inschrijvingen die gedaan zijn via Springest.nl, met een inschrijfnummer eindigend op '-netherlands'. U kunt uw factuur dan sturen naar de facturatie gegevens die vermeld staan bij de inschrijving. Mocht hier onduidelijkheid over bestaan, neem dan contact op met Springest support. 

Let op: Als het om een groepstraining gaat kunt u de factuur pas uploaden als alle deelnemers zijn ingeschreven (het maximaal aantal deelnemers) of als de startdatum geweest is. 

FAQ: Wat als de prijs op de inschrijving bij Springest niet klopt?

Met veel bedrijven zijn kortingsafspraken gemaakt. Lees er hier alles over. Het is de bedoeling dat u factureert voor de kortingsprijs. 

Het kan ook zijn dat de prijs om een andere reden niet overeen komt met de prijs op uw factuur. Neem contact op met Springest support om de prijs aan te passen. Als de prijs omhoog gaat, hebben wij hiervoor ook een goedkeuring van de cursist nodig. Pas als de prijs is doorgevoerd, kunt u bijbehorende factuur indienen.

FAQ: Wat als de training niet doorgaat?

Als de inschrijving niet door kan gaan wordt de inschrijving geannuleerd. Lees er hier alles over. Als uw factuur al door ons in behandeling is genomen kunt u een creditfactuur per mail naar Springest sturen. Ook de Springest fee wordt dan gecrediteerd. De creditering vindt plaats in de maand waarin de inschrijving plaatsvindt, de factuur ontvangt u de eerste dag van de volgende maand. 

Vragen of feedback?
Neem dan contact met ons op via support@springest.nl. Wij staan u graag te woord!

Heeft dit uw vraag beantwoord? Bedankt voor uw feedback. Als u nog vragen heeft: stel ze gerust hieronder. Sorry, uw feedback kon niet worden verstuurd. Probeer het later nog eens.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op