Wat is een inschrijvingsaanvraag?

Als u geen 'inschrijvingen' heeft ingeschakeld, kunnen bezoekers op Springest.nl een inschrijvingsaanvraag doen. Ook medewerkers van bedrijven met een Go portaal kunnen een inschrijvingsaanvraag doen als de training die ze graag willen volgen nog niet op het portaal staat. In dit artikel leest u hoe u deze inschrijvingen kunt verwerken, 

In dit artikel:

Inschrijvingsaanvraag vanuit een Go portaal

1. Voorwaarden accepteren

2. Inschrijving verwerken

3. Factuur indienen

Inschrijvingsaanvraag vanuit Springest.nl

1. Voorwaarden accepteren

2. Inschrijving accepteren

FAQ: Wat als de prijs op de inschrijving bij Springest niet klopt?

FAQ: Wat als de training niet doorgaat?

Belangrijk: Wilt u inschrijvingen altijd automatisch ontvangen? Ga dan naar uw instellingen in de Admin om deze dienst te activeren!

Inschrijvingsaanvraag vanuit een Go portaal

Een medewerker van een bedrijf met een Springest Go portaal wil graag een training bij u volgen. Er zijn mogelijke verklaringen voor het ontvangen van een inschrijvingsaanvraag.

  • Uw aanbod staat al wel op Springest, maar u heeft de voorwaarden voor dit specifieke portaal nog niet geaccepteerd. Het kan ook zijn dat deze specifieke training nog niet is opgenomen in uw aanbod op Springest. 
  • U werkt nog niet met Springest samen en uw aanbod staat nog niet op Springest. 

In beide gevallen doorloopt u de volgende 3 stappen om uw klant te helpen.

1. Voorwaarden accepteren

Op het moment dat een medewerker een inschrijvingsaanvraag doet ontvangt u een mail. U kunt direct doorklikken naar de inschrijving. Op die pagina kunt u de voorwaarden accepteren. Dat kunt u digitaal doen. Lees meer over het accepteren van de Springest algemene voorwaarden.

2. Inschrijving verwerken

U kunt nu kiezen om de inschrijving te accepteren of af te wijzen. U ziet de kosten daarvan direct op de inschrijvingsaanvraag staan. Als u de inschrijving accepteert krijgt u direct de gegevens van de cursist te zien. Zowel u als de cursist, en een eventuele manager krijgen dan een bevestiging van de inschrijving. Mocht u vragen hebben, of meer informatie nodig hebben om een aanvraag al dan niet goed te keuren, kunt u contact met Springest opnemen. 

Als u de medewerker niet kunt helpen, kunt u de inschrijvingsaanvraag afwijzen. Er worden dan geen kosten in rekening gebracht. Springest neemt in dat geval contact op met de cursist om een alternatieve training te vinden. 

3. Factuur indienen

Na het accepteren van de inschrijving ontvangt u een mail met facturatie instructies. Daar staat precies welke gegevens op de factuur moeten, en waar u deze kunt indienen. Voor de meeste Go portalen verwerkt Springest de facturen. U kunt de factuur dan direct uploaden in de admin.

Inschrijvingsaanvraag vanuit Springest.nl

Een inschrijvingsaanvraag van Springest.nl ontvangt u per mail. U heeft standaard 2 dagen tijd om deze aanvraag te accepteren of af te wijzen.

1. Voorwaarden accepteren

Nadat iemand zich heeft ingeschreven voor een training van u, bevestigt deze persoon dit via een e-mail. Zodra dit gebeurt, ontvangt u als opleider een e-mail, waarin u ziet dat er een inschrijvingsaanvraag voor u is. U kunt de gegevens van deze persoon nog niet zien, maar weet wel dat er interesse is.

2. Inschrijving accepteren 

Klik op de knop in de mail om bij de inschrijvingsaanvraag te komen. U kunt deze ook zelf in de admin vinden. U kunt kiezen of u de aanvraag accepteert of weigert. Pas als u de aanvraag accepteert krijgt u de gegevens van de aanvrager te zien. Mocht u vragen hebben, kunt u met ons contact opnemen.

Voor de inschrijving betaalt u 15% van de productprijs. U ontvangt een factuur aan het begin van de volgende maand. Als u de inschrijving niet accepteert brengt Springest uiteraard niets in rekening. Wij zullen dan contact opnemen met de cursist, en op zoek gaan naar een alternatief.

FAQ: Wat als de prijs op de inschrijving bij Springest niet klopt?

Met veel bedrijven zijn kortingsafspraken gemaakt. Lees er hier alles over. Het is de bedoeling dat u factureert voor de kortingsprijs. 

Het kan ook zijn dat de prijs om een andere reden niet overeen komt met de prijs op uw factuur. Neem contact op met Springest support om de prijs aan te passen. Als de prijs omhoog gaat, hebben wij hiervoor ook een goedkeuring van de cursist nodig. Pas als de prijs is doorgevoerd, kunt u bijbehorende factuur indienen.

FAQ: Wat als de training niet doorgaat?

Als de inschrijving niet door kan gaan wordt de inschrijving geannuleerd. Lees er hier alles over. Als uw factuur al door ons in behandeling is genomen kunt u een creditfactuur per mail naar Springest sturen. Ook de Springest fee wordt dan gecrediteerd. De creditering vindt plaats in de maand waarin de inschrijving plaatsvindt, de factuur ontvangt u de eerste dag van de volgende maand. 

Heeft dit uw vraag beantwoord? Bedankt voor uw feedback. Als u nog vragen heeft: stel ze gerust hieronder. Sorry, uw feedback kon niet worden verstuurd. Probeer het later nog eens.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op