Makkelijk ervaringen verzamelen met de Ervaringen Tool

Met Springest kunt u als opleider efficiënt ervaringen verzamelen met de Ervaringen Tool. U kunt al uw deelnemers direct vragen hun ervaring te delen op Springest.

Hoe werkt dit?

  • Login in de admin.
  • Ga naar de Ervaringen tool onder het kopje Ervaringen
  • Klik op 'Nieuwe import'
  • Configureer email en voeg een kop en bericht toe
  • Upload bestand met deelnemers
  • Controleer de overige instellingen
  • Druk op 'Opslaan en versturen' om de import te starten en de deelnemers te contacteren. 

Let op: De knop 'Opslaan en versturen' kan pas gebruikt worden als het bestand gevalideerd is.

Hoe zit dit eruit?

Deelnemers

Het is mogelijk om een bestand te uploaden, of de gegevens uit een EXCEL sheet te kopieren en plakken in het betreffende veld. In beide gevallen zijn de volgende headers van belang: 

email  first_name last_name training_id training_completed_at
peter@email.com Peter Keizer 12556 2015-06-01


email 

Email veld en waarde is verplicht per deelnemer

training_id

Dit veld is verplicht per deelnemer. De ID van de opleiding kunt u terugvinden door uw aanbod op Springest te  exporteren naar CSV. Maakt u gebruik van een XML-import, dan kunt u ook de ID's gebruiken welke u daarin meegeeft. 

Let op:

  • Gebruik de juiste header titels ( email, first_name, last_name, training_id (of external_id), training_completed_at)
  • Maak een nieuwe regel aan voor iedere deelnemer (ook als de deelnemer 2 opleidingen heeft gevolg
  • Voeg geen extra kolommen toe aan het bestand

Voordelen van de Ervaringen tool: 

  • Het formulier wordt gedeeltelijk voor de deelnemer ingevuld (training, datum van afronding, voornaam, achternaam, email adres) 
  • Automatisch herinnering om de ervaring achter te laten 
  • Deelnemers kunnen direct een LinkedIn certificaat aanmaken dat naar uw bedrijfsprofiel op LinkedIn verwijst.
  • Meer ervaringen op Springest, zorgt voor betere ranking
  • Email wordt automatisch verzonden op de dag nadat de deelnemer de opleiding heeft afgerond 
  • Ervaringen tellen allen mee voor Beste Opleider van Nederland
  • De ervaringen worden direct gepubliceerd en gekoppeld aan de opleiding.

Communicatie:

Het draait allemaal om communicatie en als opleider heeft u hierbij een belangrijke rol. 

Belangrijke factoren voor het wel achterlaten van een ervaring door uw deelnemers:

  • Timing: Het aantal dagen tussen het ontvangen van de mail en het behalen van de opleiding. Idealiter worden alle deelnemers binnen een week na afronding benaderd. 
  • Het belang van ervaringen: Het communiceren van het belang van ervaringen voor u als opleider.
  • Springest als partner: Het herhaaldelijk benoemen van Springest als partner voor verzamelen van ervaringen. 
    • Vermeld het direct na inschrijving
    • Vraag uw docenten en trainers dit te doen tijdens de training 
    • Vermeld het in de nieuwsbrief

Voorbeeld e-mail

Hieronder ziet u een voorbeeld van de e-mail die deelnemers ontvangen als uitnodiging om hun ervaring te delen. De e-mail wordt ingevuld op basis van de gegevens die wij hebben ontvangen.

Door op 'Deel je ervaring' te klikken, landt de deelnemer direct op het formulier van de door hem of haar gevolgde opleiding op Springest.nl.

Voorwaarden & Privacy-regeling 

Voor opleiders: 

  • Alle deelnemers die de opleiding hebben afgerond worden aan het bestand toegevoegd. Zo krijgt iedereen de kans om een ervaring achter te laten. 

Voor Springest:

  • De contactgegevens zullen niet door Springest gebruikt worden voor andere doeleinden en worden verwijderd na de uitnodiging.
  • Dit is in lijn met onze algemene privacy voorwaardeb, welke onderdeel zijn van onze standaard self service overeenkomst:

Evaluatie en Resultaten

Springest verzamelt geaggregeerde resultaten van de verzonden e-mails. Hierbij moet u denken aan: 

  • Open rate: Het percentage cursisten dat de e-mail heeft geopend. 
  • Click rate: Het percentage cursisten dat op een link heeft geklikt. 
  • Conversion rate: Het percentage cursisten dat een review heeft achtergelaten.
  • Reviews: Het aantal ervaringen. 

Op basis van deze cijfers en uw feedback kunnen we het proces (en de e-mail) optimaliseren. Ook overwegen we deze gegevens met de opleiders te delen zodat zij er ook van kunnen leren.

Ervaring en resultaten A/B testen: 

Om zo veel mogelijk ervaringen voor opleiders te genereren, maken we gebruik van onze e-mailervaring, eerder behaalde resultaten met A/B testen en nieuwe A/B testen. Op basis daarvan bepalen wij:

  • de titel van de e-mail
  • de CTA (Call To Action, bijvoorbeeld: "Deel je ervaring") 

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op