Geannuleerde inschrijvingen

Hoe kunt u een inschrijving annuleren en welke voorwaarden zijn hierop van toepassing? In dit artikel leest u daar meer over.

Wanneer een gebruiker zijn inschrijving wil annuleren voor aanvang van deelname

Mocht een inschrijving geannuleerd worden door de gebruiker dan gelden uw inschrijfvoorwaarden.

Om ervoor te zorgen dat er geen kosten in rekening worden gebracht, is het van de belang dat de gebruiker de inschrijving zelf annuleert via zijn Mijn Springest-account. Wanneer dit voor de 1e van de volgende maand gebeurt (de dag dat wij factureren), wordt de inschrijving in zijn geheel niet gefactureerd en in de Admin op €0 gezet. Vindt de annulering plaats na het uitsturen van de factuur? Dan wordt de fee voor deze boeking in mindering gebracht op de volgende factuur. Dit gaat automatisch, indien de cursist zijn/haar boeking via het Mijn Springest account annuleert.

Mocht de gebruiker moeite hebben met het annuleren van zijn inschrijving via Springest, dan kan hij altijd contact met Springest opnemen zodat wij hem hiermee kunnen helpen (085 77 40 830).  Lees hier meer over hoe een gebruiker een inschrijving kan annuleren.

Wij verzoeken u bij annulering zo snel mogelijk de deelnemer te vragen te annuleren, voor aanvang van de training.

Wanneer een gebruiker zijn inschrijving niet annuleert

Lukt het niet om in contact te komen met de gebruiker? In uitzonderlijke gevallen kan Springest de inschrijving voor een gebruiker annuleren op verzoek van een aanbieder. Neem dan contact op met  facturatie@springest.nl en geef de reden door waarom er geen contact mogelijk is geweest. Voor controle hebben wij daarbij de naam van de training waarvoor werd ingeschreven, de reden van annulering en de volledige naam en e-mailadres van de deelnemer nodig. Als de gegevens kloppen, zullen wij vervolgens de inschrijvingskosten voor u crediteren op de volgende factuur.

Tot 30 dagen na aanvang van de training kunnen wij uw verzoek in behandeling nemen en de inschrijving crediteren. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op wanneer u niet in contact kunt komen met de gebruiker.

Wanneer uw training niet doorgaat

Het kan natuurlijk voorkomen dat een training wordt geannuleerd, bijvoorbeeld omdat er te weinig deelnemers zijn. Hiervoor geldt dezelfde annuleringsprocedure als wanneer een gebruiker zijn inschrijving wil annuleren. Ook hier is het belangrijk dat de gebruiker zelf zijn inschrijving annuleert.

Wanneer de gebruiker niet komt opdagen

In het uitzonderlijke geval dat een gebruiker niet komt opdagen, dan gelden ten eerste uw inschrijvingsvoorwaarden. Om ervoor te zorgen dat er geen kosten in rekening worden gebracht voor de inschrijving via Springest, is het belangrijk dat u binnen 30 dagen na start van de training contact met ons opneemt via facturatie@springest.nl. Hierbij is het belangrijk dat u kunt aantonen dat de gebruiker inderdaad niet heeft deelgenomen en/of betaald. Wellicht kunt u de gebruiker ook niet meer bereiken, in dit geval geldt de procedure onder "Wanneer een gebruiker zijn inschrijving niet annuleert". 

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op