Veelgestelde vragen over inschrijvingen

Gebruikers van Springest kunnen zich voor elke training die op Springest staat inschrijven of een inschrijvingsaanvraag doen. De opleider bepaalt dan of hij de inschrijving accepteert. De opleider kan per inschrijvingsaanvraag beslissen, of besluiten inschrijvingen altijd te accepteren.

Hier zetten we graag de belangrijkste voordelen nog even op een rijtje. Als je vragen hebt die hier niet beantwoord worden, stel ze gerust via de link onderaan!

Hoe loopt het proces van inschrijven, aanlevering, bevestiging?

  1. De gebruiker vult het uitgebreide boekingsformulier in op Springest.nl, met daarin volledige adres- en persoonsgegevens.
  2. De gebruiker moet daarin akkoord gaan met uw inschrijvingsvoorwaarden, die u op de Overeenkomst pagina in de Admin invult wanneer u uw inschrijvingen inschakelt. Als u deze niet heeft ingevuld, gaat de inschrijver akkoord zonder de voorwaarden gezien te hebben.
  3. Wij sturen een mail naar de gebruiker om de boeking te bevestigen (u ontvangt als opleider  tot dit moment nog geen bericht)
  4. Na bevestiging ontvangt u van ons de inschrijving per e-mail, en hij verschijnt in uw conversie overzicht in de Admin. U moet deze of nog accepteren als u automatische Inschrijvingen niet geactiveerd hebt. U kunt via onze API binnenkort ook geautomatiseerd de inschrijvingen in een CRM of ander software pakket inladen.
  5. U neemt contact op met de gebruiker om de inschrijving verder te verwerken, bijvoorbeeld om betaling en definitieve keuze voor datum en plaats te bevestigen als dit nog niet duidelijk is. 

Hoe gaat betaling in zijn werk?

De gebruiker betaalt direct aan u als opleider na de definitieve afronding van de inschrijving. 

  • Springest werkt momenteel aan online betalingen, dit zal in 2016 worden gerealiseerd. Uw ideeën hiervoor zijn van harte welkom.

Hoe zijn de kosten voor inschrijvingen opgebouwd?

In vergelijking met een informatieaanvraag (lead) is een inschrijving duurder. Er wordt een percentage van de trainingsprijs voor in rekening gebracht. De reden hiervoor, is dat de inschrijving 100% gegarandeerd geld oplevert voor u als opleider (zie ook het volgende punt over annulering). Zonder dat u hier verder iets voor hoeft te doen. Als de inschrijving niet doorgaat, hoeft u niet voor de inschrijving te betalen. Bovendien neemt Springest het werk op zich om de gebruiker te overtuigen, en ligt hiermee ook 100% van het risico bij Springest. Er worden immers wel marketingkosten gemaakt om de gebruiker binnen te halen.

Hoeveel inschrijvingen kan ik verwachten?

Dit hangt sterk af van de populariteit van uw training en het onderwerp waar hij invalt. We hebben gemiddeld gezien een conversiepercentage van 0,5 tot 1% voor inschrijvingen. U kunt dus in uw training statistieken kijken en een aanname doen van het aantal inschrijvingen dat u kunt verwachten.

Wat gebeurt er bij annulering (door gebruiker of opleider)?

Hier leest u meer over geannuleerde inschrijvingen.

Zijn onze eigen voorwaarden ook van toepassing?

Een gebruiker die een inschrijving doet, moet daarbij zowel met uw als met onze voorwaarden akkoord gaan. U kunt in de Admin bij uw Overeenkomst een link naar uw voorwaarden zetten. Op deze manier bent u er dus van verzekerd dat ook uw voorwaarden gelden wanneer iemand zich inschrijft bij Springest.

Hoe kan ik stoppen met inschrijvingen?

U kunt deze dienst, de automatische Inschrijvingen, zelf op elk gewenst moment uitschakelen in de  Admin onder de kop Overeenkomst. Er is geen minimale contractduur of opzegtermijn. Inschrijvingen die al gedaan zijn dienen nog wel betaald te worden, en worden mits niet geannuleerd ook niet gecrediteerd. Als u dit uitgeschakeld heeft, ontvangt u nog steeds inschrijvingen en bepaalt u elke keer of u deze wilt accepteren of niet.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op