Springest ervaringen bij uw Google Adwords

Link uw Google Adwords met Google Verkopersbeoordelingen (ook wel: Seller Ratings) om met uw Springest ervaringen een betere Google Ad Rank te krijgen.

Klinkt ingewikkeld? Dat is het gelukkig niet! Om deze dienst mogelijk te maken heeft Springest partnerschappen gesloten met enkele Google Partners. Zie hiervoor het onderdeel  ★ Google AdWords Ratings in onze App Market. In Google AdWords zien deze opvallende verkopersbeoordelingen eruit zoals rechts weergegeven.

De sterretjes vallen meer op, waardoor uw advertenties beter presteren. Bovendien kunnen mensen erop doorklikken en zo de (hopelijk positieve!) ervaringen met uw organisatie te lezen.

Hoe maak ik gebruik van de Google Verkopersbeoordelingen?

  1. Neem een abonnement bij een van de review partners, en geef dit door aan Springest Data Support via datasupport@springest.com.
  2. Vanaf dat moment worden uw nieuwe ervaringen (dus niet de reeds bestaande) op Springest automatisch aangeleverd aan de partner.
  3. Deze ervaringen worden zichtbaar bij de review partner, en zij leveren deze weer door aan Google.
  4. Als u meer dan 150 ervaringen hebt, dan worden de ervaringen binnen enkele weken ook zichtbaar in Google bij uw advertenties (N.B. de ervaringen worden door Google niet altijd bij alle advertenties getoond, zie hiervoor ook het artikel van Google hierover)

Achtergrond: Hoe zijn Google Ads gepositioneerd?

Adrank bepaalt de volgorde waarin concurrerende advertenties worden getoond in een SERP (search engine results page), wat een groot effect heeft op de zichtbaarheid van uw advertenties voor potentiële klanten.

AdRank in AdWords is oorspronkelijk gebaseerd op uw CPC Bid en Quality Score. De adverteerder met het hoogste product van maximum CPC bid en Quality Score wint de begeerde hoogste advertentie positie.

Hoe kan Springest uw Quality Score verbeteren? 

Om uw Quality Score te verbeteren is het belangrijk om uw CTR te verbeteren. Er zijn verschillende manieren op dit te bereiken, zoals pakkende slogans en call-to-actions, interessante en relevante content, ervaringen en Google Star Ratings. Springest kan u helpen bij het verzamelen van meer ervaringen en het verbeteren van uw Google Star Ratings en daarmee het verbeteren van uw algehele CRT en Quality Score.

Verzamel meer ervaringen en Google Star Ratings met Springest

Om opleiders te helpen bij het verzamelen van ervaringen en daarmee het verbeteren van de Google Star Ratings heeft Springest twee services; een ervaringen widget en een ervaringen tool:

  1. Ervaringen widget: Plaats de widget gratis op uw website en verzamel makkelijker ervaringen. De widget geeft eerder achtergelaten ervaringen weer en vertaald deze naar zichtbare positioneringen op Springest en de trainingspagina's. Met de widget versnelt u het verzamelproces en kunt u de onafhankelijke beoordeling van uw trainingen en organisatie weergeven op uw eigen website.  
  2. Ervaringen tool: Helpt u om efficiënter ervaringen te verzamelen, omdat deelnemers hun ervaring direct kunnen delen op Springest. U deelt de gegevens van de deelnemers met Springest in de admin, en dan ontvangen zij een mail van ons om direct hun ervaring op Springest te delen.

Ervaringen zijn niet alleen beoordelingen op de Springest website, maar zet de verzamelde ervaringen ook om in een Google Star Rating. De gouden sterren van Google worden in de zoekresultaten getoond onder de website van Springest en onder de website van de opleider zelf.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op