Alles over open in-company aanvragen door bedrijven en organisaties

Een bezoeker kan via Springest.nl/in-company een open aanvraag voor een in-company traject indienen. De aanvrager geeft uitgebreide informatie over de wensen voor een maatwerkopleiding, de achtergrond van de mensen die de opleiding gaan volgen en informatie over zijn functie, het bedrijf en de sector. 

Zodra deze vraag bij ons binnen is gekomen nemen contact op met de aanvrager om eventuele onduidelijkheden weg te nemen en te verifiëren dat de aanvrager bereikbaar is. Daarna wordt deze via de tab Open aanvragen In-company aanvragen aan u voorgelegd. 

Wanneer ontvangt u als aanbieder een in-company aanvraag?

Als aanbieder ontvangt u alleen bericht over in-company aanvragen die vallen binnen  een categorie waarin u leerproducten aanbiedt. Het kan voorkomen dat een in-company aanvraag betrekking heeft op meerdere categorieën waarbinnen u producten aanbiedt. Ook in dit geval, ontvangt de aanvraag slechts één keer per mail. 

Hoe werkt dit voor u als aanbieder?

  1. Enkele uren voordat de lead via de admin te koop is, krijgt u een aankondiging via e-mail met hierin de inhoud van de lead. 
  2. U kunt dan beoordelen of u de potentiële opdrachtgever wellicht kunt helpen met het traject. Daarin staat ook het tijdstip vermeld wanneer alle aanbieders de contactgegevens kunnen kopen. 
  3. U kunt op dat tijdstip in de Admin klikken op de knop "Koop deze in-company aanvraag" en de koop daarna te bevestigen door op "Bevestig uw aankoop" te klikken.
  4. U wordt vervolgens doorverwezen naar de pagina met al uw aanvragen. Hier ziet u de contactgegevens van de aanvraag die u zojuist heeft gekocht. 
  5. U kunt contact opnemen met de aanvrager voor een oriënterend gesprek. Er wordt dus niet altijd verwacht dat u direct een offerte uitbrengt. De aanvrager weet immers dat maximaal 3 aanbieders contact zoeken.

Hoe wordt er omgegaan met inkomende in-company aanvragen?

Binnenkomende open in-company aanvragen kunnen op drie verschillende manieren behandeld worden. Belangrijk om te weten is dat Springest niet aanstuurt op een van de onderstaande manieren maar dat dit helemaal aan de aanvrager is.

  1. Wanneer een open in-company aanvraag binnenkomt via een specifieke trainingspagina vraagt Springest de bezoeker altijd of deze specifiek geïnteresseerd is in deze training, of dat deze een aanvraag wil uitsturen naar alle relevante opleiders. Als de aanvrager specifiek geïnteresseerd is in de training en geen behoefte heeft aan offertes van andere opleiders, dan stuurt Springest de bezoeker door naar de opleider.
  2. Wanneer de aanvrager wel interesse heeft in de training, maar ook behoefte heeft aan twee andere offertes, dan benadert Springest de opleider met de getoonde interesse van de aanvrager. Dit gebeurt voordat de aanvraag online komt voor andere opleiders. De opleider heeft daarmee de keus om in ieder geval één van de drie partijen te zijn die kunnen reageren op de aanvraag.
  3. Het is ook mogelijk dat de aanvrager geen specifieke behoefte heeft aan de training van de trainingspagina waarvan de aanvraag is binnengekomen. In dit geval wordt de aanvraag behandeld als een "open in-company aanvraag". Een open in-company is een aanvraag die niet binnenkomt via een specifieke trainingspagina. Een dergelijke aanvraag wordt uitgezonden naar alle opleiders die producten aanbieden in de categorie(en) waarbinnen de aanvraag wordt gedaan.

Ervaringen van opleiders met onze in-company service

Lees hier ervaringen van opleiders die bij ons in-company leads hebben gekocht.

In-company aanvragen: wat komt daar nu eigenlijk uit?

Wij horen bij Springest wel eens dat het eigenlijk een beetje onduidelijk is wat nou de resultaten zijn van zo’n open in-company aanvraag. Hoe vaak geeft een partij die via Springest reageert nou de training? Hoe vaak doet een andere partij dat? En gaat er ook wel eens een training niet door?

Omdat we bij Springest meten is weten nastreven zijn we de resultaten van open in-company aanvragen een tijd gaan checken. Van de 55 aanvragers die reageerden, vertelden ons 45 aanvragers dat ze een opleider hadden gekozen die op de tender hadden gereageerd. 7 aanvragers gaven aan een andere opleider te hebben gekozen en in 3 gevallen werd er uiteindelijk geen training gevolgd. 82% van de aanvragers kiest dus een aanbieder die via Springest heeft gereageerd!

Prijzen en voorwaarden

  • De prijs van de lead verschilt per aanvraag. Deze wordt vastgesteld op basis van de inhoud van de aanvraag en het aantal deelnemers.
  • De aanvrager heeft een vrijblijvende aanvraag ingediend en is dus niet verplicht om in te gaan op uw advies.
  • Elke aanvraag wordt door maximaal 3 aanbieders via Springest gekocht.
  • Zodra u klikt op "bevestig uw aankoop" wordt de koop definitief; achteraf vindt er geen restitutie plaats.
  • De aanvrager kan buiten Springest ook informatie hebben opgevraagd. Hier hebben wij geen invloed op en dit is ook geen reden tot restitutie. Bij het nabellen van de aanvrager vragen wij dit na en doen wij ons uiterste best een zo duidelijk mogelijk beeld te scheppen van de opleidingswens en de verwachtingen van de aanvrager. Ook informeren wij of er elders informatie is opgevraagd en geven wij dit aan in de beschrijving.
  • De open in-company aanvragen geven geen garantie op de doorgang van het traject, maar vormen een aanknopingspunt voor contact met de aanvrager. De aanvrager heeft een vrijblijvende aanvraag ingediend en is dus niet verplicht om in te gaan op uw advies.
  • Ook in de gevallen dat een aanvraag wordt ingetrokken, het budget achteraf niet toereikend blijkt of de training geannuleerd wordt, vindt geen restitutie plaats.
  • Deze voorwaarden komen nogmaals naar voren op de pagina voor open in-company aanvragen en wanneer u de aankoop bevestigt.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op