Ervaringen met onze in-company service

Elke maand komen er via Springest ongeveer 70 open in-company aanvragen binnen. Dit zijn bedrijven die meerdere mensen binnen het bedrijf dezelfde training willen laten volgen op locatie. Veel opleiders reageren op de aanvragen omdat er mooie opdrachten uit kunnen komen binnen grote bedrijven. Hieronder een aantal ervaringen van opleiders die leads kopen en wat cijfers over de uitkomsten van in-company aanvragen.

In-company aanvragen: wat komt daar nu eigenlijk uit?

Wij horen bij Springest wel eens dat het eigenlijk een beetje onduidelijk is wat nou de resultaten zijn van zo’n open in-company aanvraag. Hoe vaak geeft een partij die via Springest reageert nou de training? Hoe vaak doet een andere partij dat? En gaat er ook wel eens een training niet door?
Omdat we bij Springest meten is weten nastreven zijn we de resultaten van open in-company aanvragen een tijd gaan checken. Van de 55 aanvragers die reageerden, vertelden ons 45 aanvragers dat ze een opleider hadden gekozen die op de tender hadden gereageerd. 7 aanvragers gaven aan een andere opleider te hebben gekozen en in 3 gevallen werd er uiteindelijk geen training gevolgd.  82% van de aanvragers kiest dus een aanbieder die via Springest heeft gereageerd!

Ervaring van Ripuls

'De teller gaat tergend langzaam richting 0. Ik sta in de startblokken om een interessante lead te kopen. Ik klik en ... ik heb de opdracht gekocht. De 22e inmiddels. En 10 daarvan zijn daadwerkelijk opdracht geworden. 
10 nieuwe klanten! Springest is mijn salesafdeling op afstand. Super!'

Ervaring van Ombra della Terra

Levendig herinner ik me dat ik een lead kocht met als thema 'beter leren presenteren'. Soms is het een kwestie van doorzetten bij het bellen, omdat contactpersonen weinig op hun plek zitten. Een aardig alternatief is het dan om een e-mail te sturen en te vragen om een belafspraak. Meestal wordt er dan snel gereageerd.
Terug naar de lead. Na de belafspraak had ik meer een idee wat er moest gebeuren en in welke context. Dat maakt het mogelijk om een plan van aanpak en offerte op maat te maken. Dat doe ik trouwens het liefst; aansluiten bij wat er in de werkpraktijk - op de vloer - gebeurt.
Na een paar weken was duidelijk dat de opdracht aan mij gegund was. Kort daarop vond de training plaats en het was een succes. Gelukkig was de deelname op vrijwillige basis. Dan heb je eigenlijk altijd gemotiveerde deelnemers in de groep. Wat ik altijd doe is onderzoeken of het mogelijk is om een face to face afspraak te maken met de opdrachtgever voor een evaluatiegesprek. Daarin geef ik altijd adviezen over hoe de implementatie van het geleerde het best kan verlopen.
Tijdens deze evaluatie bleek er nog een trainingsvraag te zijn die ik voor hen kon invullen. Op dit moment - februari 2017 - ben ik bezig met de afronding daarvan.
Afgesproken is, dat we contact blijven houden. Als allrounder kan ik binnen afzienbare tijd vast nog iets voor hen betekenen.

Ervaring van Patrick Schriel

Ik heb al diverse mooie opdrachten kunnen doen door het aankopen van een open in-company lead via Springest. Mijn ervaring is wel dat je alleen moet bieden op leads die goed bij je passen. Past het niet, of maar voor een klein beetje, dan laat ik de opdracht voorbij gaan. Hierdoor is het rendement voor mij relatief hoog: meer dan 50%.

Belangrijk is natuurlijk wel dat de training een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en dat het hele plaatje klopt. Beginnende met het telefoongesprek met de klant nadat ik zijn gegevens van Springest heb gekregen, de offerte, een persoonlijke afspraak wanneer dit nodig is, en natuurlijk de training als eindproduct.

Wat wel jammer is is dat er voor sommige leads veel concurrentie is. Ik heb al diverse keren meegemaakt dat ik net te laat met bieden was en de lead reeds vergeven. Als relatief kleine opleider heb ik niet altijd de luxe om op elk tijdstip achter mijn computer te zitten omdat ik dan aan het coachen of aan het trainen ben.

Ervaring van Covalis

In het verleden heb ik enkele mindere ervaringen opgedaan met het kopen van open aanvragen. Dat kwam omdat ik na bekendmaking van de relatie geen contact met de klant kon krijgen. Deze bleef afstandelijk in die zin dat ik maar moest bepalen wat goed voor de klant was. Bij ons soort werk werkt dat niet en zijn we niet verder gekomen. Zoals in de bootcamp al bij jullie gemeld is het voor ons als aanbieders van belang om te weten hoe het proces na bekendmaking bij jullie klant verder gaat. Bovendien is het belangrijk om te weten of het om een budget aanvraag bij de klant gaat of dat men daadwerkelijk wil gaan kopen. Laatst had ik namelijk iemand die na het eerste contact me melde dat hij zich breed aan het oriënteren was. Als ik dat vooraf geweten had, had ik de lead nooit gekocht.

Wel was ik zeer te spreken dat Springest me meldde dat jullie bij ABN Amro een lead hadden. Vanuit de omschrijving kreeg ik al een beeld dat de klant 'serieus' was, want de vragen waren inhoudelijk onderbouwd. Alleen wist de klant niet hoe hij het moest aanpakken. Het was dat ik benaderd werd en ik op dat moment 'open stond' voor deze lead, dus qua timing was het perfect. Anders had ik hem op basis van de omschrijving niet gekocht.

Het contact met de klant was prima. Het onderhoud was kort, maar zeer inhoudelijk en prima. Ik kon mijn expertise kwijt en de klant wilde een afspraak. Na het overleg een aanbieding gemaakt en na een prijsronde heb ik de opdracht verkregen. Dus voor Covalis ketenmanagement een prima, eenvoudig en tijd efficiënt offerteproces. Met een mooie opdracht die doorloopt tot aan de zomer. Ik ben er erg blij mee. Bedankt.

Nog hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op